Członek KPF z pierwszym zintegrowanym raportem społecznym w branży finansowej (poza bankami)

Członek KPF z pierwszym zintegrowanym raportem społecznym w branży finansowej (poza bankami)

Strategia Radości, kapitał ludzki, wyniki finansowe, oferowane produkty i odpowiedzialna sprzedaż, ochrona środowiska i zaangażowanie społeczne, czyli Strategia na lata 2014-2016 ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych – Członka KPF znalazła się w centrum zainteresowania raportu, wydanego przez spółdzielców. Dokumentu o tyle wyjątkowego, że pierwszego takiego zintegrowanego raportu społecznego w pozabankowej branży finansowej, do tego składanego…ręcznie. W jego tworzeniu udział wziął także Dyrektor Generalny KPF, Andrzej Roter.

W raporcie przeczytać można również o dotychczasowych działaniach i najbliższych planach powołanej przez Grupę ANG Fundacji Będę Kim Zechcę, która działa na rzecz wyrównywania szans edukacyjnych młodych ludzi i wdraża wolontariat pracowniczy. Raport został wydrukowany na papierze pochodzącym w 100% z recyklingu. Filmowa impresja z procesu tworzenia raportu do obejrzenia TUTAJ.

We wspólnym składaniu raportu udział wzięli spółdzielcy ANG, partnerzy biznesowi i społeczni oraz przedstawiciele mediów, a także kaletniczka Stanisława Gajcy z Pracowni Warszawa oraz drukarskie małżeństwo Kwiatków z Kwiaciarni Grafiki. W tym gronie nie mogło zabraknąć także reprezentanta Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych. KPF jako twórca Zasad Dobrych Praktyk, do stosowania których firmy członkowskie są zobowiązane, ogromną wagę przywiązuje do społecznej odpowiedzialności biznesu. W ZDP poświęcono postępowaniu wobec społeczności i środowiska osobny rozdział. Szczególny nacisk na realizację wartości w nim zawartych kładą właśnie spółdzielcy z ANG.

– Jesteśmy pierwszą organizacją pozabankowego sektora finansowego w Polsce, która przygotowała zintegrowany raport społeczny wg GRI G4 i IIRC. Mam nadzieję, że  nasz raport zainspiruje inne firmy do zrównoważonego rozwoju i przejrzystej komunikacji o ich wpływie ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. Nadszarpnięta ostatnim kryzysem reputacja branży finansowe tego wymaga, a raport społeczny jest narzędziem, które pozwala na budowanie zaufania do całej branży – przekonuje założyciel ANG, Artur Nowak-Gocławski.

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję wydrukować okładki w technice sitodruku, pokolorować ilustracje w raporcie wspólnie z dziećmi ze Stowarzyszenia SPOZA, a także złożyć egzemplarze raportu do szycia, a następnie je ostemplować. Wykonano 250 unikatowych raportów – wszystkie egzemplarze są ręcznie numerowane i zawierają zdjęcia przedstawiające proces ich powstawania.

ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych od 2012 roku jest aktywnym Członkiem KPF, podejmującym szereg inicjatyw, związanych ze wzrostem zaufania do sektora usług finansowych w Polsce.