Finanse w Internecie – jak złowić więcej w sieci?

20/03/2014

Marketing, komunikacja z klientem, wsparcie procesów sprzedażowych – te tematy zdominowały konferencję “Finanse w Internecie – jak złowić więcej w sieci”, zorganizowana we Wrocławiu przez www.sfera-finansow.pl. O instytucji ADR-u, która niebawem pozwoli na pozasądowe rozstrzyganie sporów między konsumentem a przedsiębiorca, opowiedział Marcin Czugan, Dyrektor Departamentu Prawno-Legislacyjnego Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. 

O skutecznym “łowieniu” klienta w sieci

Poruszono wszystkie najistotniejsze kwestie, dotykające działalności branży finansowej – od public relations począwszy, przez opis nowych zjawisk na rynku, takich jak kantory pożyczkowe on-line i perspektywach tej branży oraz odroczonych płatności, szczególnie na rynku e-commerce, metod pozyskiwania klientów przy pomocy wyszukiwarek, na tematyce wsparcia sprzedaży i sposobach na “złowienie” klienta kończąc.- To okazja do wysłuchania ciekawych wystąpień specjalistów z branży internetowej w zakresie obsługi produktów finansowych. Jednocześnie nadarza się sposobnośc nabycia praktycznych umiejętności– wylicza pomysłodawca przedsięwzięcia, Rafał Tomkowicz (sfera-finansow.pl).

ADR – nowa metoda rozstrzygania sporów

Przedstawiciel KPF, Marcin Czugan z kolei wyjaśniał uczestnikom konferencji, czym jest i czym będzie mechanizm ADR (Alternative Dispute Resolution). ADR jako internetowy sposób rozstrzygania sporów między przedsiębiorca a konsumentem w postaci dyrektywy unijnej wszedł w życie w połowie ubiegłego roku. Wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej są zobligowane do jej wprowadzenia do lipca 2015 roku. Czugan przekonywał zgromadzonych o korzyściach dla instytucji finansowych, płynących z pojawiającego się nowego narzędzia rozwiązywania ich sporów z klientami. – System ODR (online dispute resolution), w przeciwieństwie do postępowania sadowego, daje przede wszystkim gwarancję szybkiego rozstrzygnięcia – podmiot ADR, występujący w roli arbitra, ma na to 90 dni. Ponadto nie generuje wielkich kosztów, procedury będa maksymalnie uproszczone. Takie polubowne dochodzenie przez zwaśnione strony do ugody może też pozytywnie wpływać na wizerunek firmy, będącej strona sporu. 

Konferencja skierowana była do osób zarządzających instytucjami finansowymi w Polsce, wyższej i średniej kadry managerskiej, specjalistów, marketerów, PRowców, doradców finansowych, firm ubezpieczeniowych, a także dziennikarzy finansowych.