Grupa Ubezpieczeniowa EUROPA wiceliderem rankingu Instytucja Roku 2016

Grupa Ubezpieczeniowa Europa zajęła 2. miejsce w rankingu Instytucja Roku 2016 w kategorii „Najlepsza Jakość Obsługi w Zdalnych Kanałach Kontaktu”. Wysoka pozycja wśród 42. ubezpieczycieli jest obiektywnym potwierdzeniem, że klient zajmuje kluczowe miejsce w strategii firmy.

Ranking Instytucja Roku, stworzony przez ekspertów portalu Mojebankowanie.pl, bada jakość obsługi w bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych i firmach telekomunikacyjnych. Składa się z 6 cyklicznych odczytów wykonywanych w ciągu roku, co zapewnia miarodajność wyników. Analizie poddano następujące obszary: znalezienie kontaktu z firmą, kontakt z infolinią oraz kontakt drogą elektroniczną.

–  Zdalny kontakt jest dziś naturalnym sposobem załatwiania spraw, dlatego intensywnie rozwijamy narzędzia służące sprawnej obsłudze klientów bez konieczności wychodzenia z domu. Pozytywne doświadczenia w kontakcie z firmą procentują zaufaniem i lojalnością konsumentów, a naszym celem jest budowanie z nimi trwałych relacji. Traktujemy klientów indywidualnie i staramy się pomóc w rozwiązaniu problemów w taki sposób, w jaki każdy z nas chciałby być obsłużony. To najprostszy, a zarazem najlepszy drogowskaz – mówi Marat Nevretdinov, wiceprezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Z myślą o klientach Grupa Europa wdrożyła innowacyjne rozwiązania z obszaru insurtech, które bardzo usprawniają zarówno kontakt, jak i samą obsługę. Firma stworzyła m.in. autorską aplikację Customer View 360. Gromadzi ona w jednym miejscu kompleksowe dane o poszczególnych klientach i umożliwia błyskawiczne odnalezienie najważniejszych informacji z różnych obszarów na ich temat. Narzędzie ułatwia obsługę, zwłaszcza telefoniczną, kiedy szybki dostęp do pełnych danych jest bardzo istotny. W poszczególnych zakładkach można sprawdzić, jakie klient ma lub miał w przeszłości ubezpieczenia, czy zgłaszał szkodę, roszczenie lub reklamację, bądź na jakim etapie znajduje się rozpatrywana sprawa. Aplikacja stanowi obecnie podstawowe narzędzie używane przez pracowników zajmujących się w firmie obsługą klienta.

Grupa Europa, jako jeden z nielicznych ubezpieczycieli, wprowadziła także czat, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów.

W komfortowej obsłudze klientów pomaga także nowoczesna, użyteczna strona www.tueuropa.pl, zaprojektowana w technologii RWD (responsive web design) Jest ona czytelna niezależnie od urządzenia, na którym się ją przegląda. Szybko można znaleźć na niej m.in. dostępne formy kontaktu z ubezpieczycielem oraz samodzielnie kupić aż 11 rodzajów ubezpieczeń. Są to np. ubezpieczenia turystyczne, nieruchomości czy dla osób aktywnych. Działający w ramach strony portal transakcyjny umożliwia klientom dostęp do posiadanych polis i wydawanie dyspozycji.

Technologia nie zastąpi jednak w pełni człowieka. Nasz sukces w rankingu Instytucja Roku 2016 to przede wszystkim zasługa mocno zaangażowanego zespołu dedykowanego do obsługi klienta. Jego  wysokie kompetencje i proklienckie nastawienie wspieramy inwestując w rozwój systemów i szkolenia pracowników. To ludzie z pierwszej linii frontu w dużej mierze decydują o tym, czy klient do nas wróci – podsumowuje Marat Nevretdinov.