Jak wpłynąć na wzrost świadomości konsumentów w zakresie wyłudzeń?

Jak wpłynąć na wzrost świadomości konsumentów w zakresie wyłudzeń?

Polskie rozwiązania dotyczące płatności mobilnych, biometrycznej identyfikacji klienta czy oceny ryzyka kredytowego są często unikalne w skali światowej. Technika dostarcza wielu korzyści, oszczędza czas i pieniądze. Jednak cyberprzestępstwa, phishing czy socjotechnika to tylko fragment repertuaru środków stosowanych przez współczesnych oszustów. Postęp jest nieunikniony, lecz należy nauczyć się z niego bezpiecznie korzystać. Zatem kto powinien wziąć na siebie odpowiedzialność i obowiązek edukowania społeczeństwa?

Odważne pytania, a przede wszystkim odpowiedzi na nie, to tradycja Kongresu Antyfraudowego organizowanego przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych, którego dziesiąta już edycja odbędzie się 24 października 2019 w Warszawie. Jednym z elementów tego wydarzenia będzie dyskusja o zasadności i kształcie edukacji ekonomicznej w perspektywie korzyści dla instytucji finansowej.

Przedstawiciele banków, ubezpieczycieli, firm leasingowych oraz ludzie nauki, podczas panelu, zatytułowanego „Edukacja – w kierunku większej świadomości”, zastanowią się, kto i w jaki sposób powinien przekazywać klientom wiedzę nie tylko o korzyściach, ale i potencjalnych zagrożeniach wynikających z korzystania z technologii.

W pędzie ku nowoczesności i fascynacji możliwościami technologii łatwo zagubić perspektywę klienta, który w wirtualnym świecie nie potrafi odróżnić, czy ma do czynienia z instytucją finansową, czy oszustem wykorzystującym naiwność i niewiedzę. Zagubiony i niedoinformowany klient staje się łatwym celem przestępców. Utracone w ten sposób zaufanie, niestety, bardzo trudno odbudować – stwierdza dr Piotr Majewski z Instytutu Finansów Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, moderator panelu.

Warto przekonać się, dlaczego wiedza jest niezbędna dla zapewnienia bezpieczeństwa, oraz jak pomaga w budowaniu zaufania i lojalności w relacji z klientem.