XIX Walne Zebranie Członków KPF przyjęło Strategię na lata 2018–2020. Opiera się ona na rekomendacyjnej triadzie interesariuszy, współautorów dokumentu, którzy wskazywali na takie obszary działalności samorządowej, jak legislację i compliance, etykę i odpowiedzialność oraz edukację i komunikację jako wyróżniki dotychczasowej działalności KPF i priorytety na najbliższe jej lata.
Bazą do dyskusji na temat wypracowanej strategii była zorganizowana w 2017 r. sesja Dialogu Społecznego, zorganizowana ze wsparciem firmy doradczej Deloitte. W jej trakcie szerokie grono najważniejszych interesariuszy przedstawiło zarówno oceny samorządowej działalności KPF na rzecz rynku finansowego, jej dorobku w tym obszarze, jak również oczekiwania co do celów i kierunków rozwoju KPF w najbliższej przyszłości. Wnioski z tego spotkania potwierdzano cyklem spotkań branżowych, cyklicznych dyskusji z Radą KPF oraz debat, jakie miały miejsce podczas organizowanych przez KPF kongresów.
– Rok 2018 to dla naszej organizacji dziewiętnasty rok działalności samorządowej. W tym okresie KPF stała się organizacją międzybranżową, integrującą i reprezentującą 10 sektorów rynku usług finansowych, skupiającą ponad 100 podmiotów członkowskich. Jest aktywną i zaangażowaną stroną społeczną polskiego i europejskiego procesu legislacyjnego. To również organizacja ekspercka, o rozpoznawalnym dorobku w zakresie etyki biznesu, prowadzonych badań, realizowanych projektów edukacyjnych – podkreśla Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF. – Ambicje naszego środowiska samorządowego idą jednak zdecydowanie dalej, dlatego na rok przed 20-tą rocznicą swego powstania, KPF potrzebuje nowego impulsu do rozwoju, by jeszcze efektywniej wykorzystać w najbliższej przyszłości potencjał naszej organizacji.
W nowo przyjętej strategii określono sześć celów strategicznych, którymi są: dalsze doskonalenie programu etycznego; doskonalenie współpracy z interesariuszami, w szczególności w obszarze legislacji; wzmocnienie działań edukacyjnych; wzrost identyfikacji samorządowej Członków oraz wzmocnienie prestiżu członkostwa w KPF; wzrost reprezentatywności jako ogólnopolska izba gospodarcza. Ich realizacja ma na celu spełnienie oczekiwań interesariuszy oraz wciąż rosnących wymagań uczestników rynku, w konsekwencji pozwoli efektywniej wypełniać misję budowania kapitału społecznego na rynku finansowym.
– Jesteśmy przekonani, że pełne wdrożenie Strategii KPF 2020, przy zaangażowaniu Członków KPF, będzie dobrze służyło realizacji idei dobra wspólnego. Dzięki temu, w sposób jeszcze bardziej prezycyjny, będziemy odpowiadać na oczekiwania naszych interesariuszy i na wyzwania stojące przed szybko zmieniającym się rynkiem finansowym – stwierdza Marcin Czugan, Wiceprezes Zarządu KPF.
Pełną wersję dokumentu Strategia KPF 2020 znaleźć można: wersja polska TUTAJ, wersja angielska TUTAJ.