Early Bird
tylko do 24 lutego
1400 zł
za os., netto + 23% VAT
Niedostępne
Oferta Early Bird nie łączy się
z innymi rabatami
z innymi rabatami
Kongres poświęcony regulacjom w obszarze zarządzania wierzytelnościami ma na celu omówienie najistotniejszych zmian i postulatów legislacyjnych w zakresie szeroko pojętego zarządzania wierzytelnościami. Podczas kongresu eksperci dokonają oceny wpływu zmian legislacyjnych na funkcjonowanie wierzycieli i dochodzenie przez nich roszczeń zarówno w aspekcie masowym jak i jednostkowym. Ponadto, Kongres odpowie na pytania dotyczące szans i zagrożeń związanych ze zmieniającą się rzeczywistością legislacyjną.
Program kierowany do przedstawicieli departamentów prawnych i windykacji, restrukturyzacji banków i innych podmiotów rynku usług prawnych, finansowych, w tym wierzycieli pierwotnych i wtórnych oraz środowiska komorników.
XIII edycja Kongresu Regulacji Prawnych odbędzie się 20 marca 2025 r. w Hotelu Golden Tulip Warsaw Centre, ul. Towarowa 2, Warszawa.
XIII Kongres Regulacji Prawnych – 20 marca 2025
Program dostępny wkrótce.
8.30–9.15 |
|
9.15–9.20 | Otwarcie KongresuMarcin Czugan, Prezes Zarządu, ZPF |
9.20–9.45 | Akty prawne przyjęte od poprzedniej edycji KongresuPrezentacja: Mirosława Szakun, Radca prawny, Doradca ds. Prawnych, ZPF |
9.45–10.55 | Sankcja kredytu darmowego – jak branża wierzytelności powinna się przygotować?Prezentacja wprowadzająca: Katarzyna Konieczna, Adwokat, Dyrektor Departamentu Sporów Sądowych, Partner, RK Legal Moderacja: Marcin Czugan, Prezes Zarządu, ZPF Zakres merytoryczny:
Uczestnicy dyskusji:
|
10.55–11.10 |
|
SEKCJA EGZEKUCYJNA | |
11.10–11.50 | Egzekucja z minimalnego wynagrodzeniaModeracja: Małgorzata Wolny, Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Tucholi, Izba Komornicza w Gdańsku Uczestnicy dyskusji:
|
11.50–12.30 | Cyfryzacja w postępowaniu egzekucyjnymModeracja: Monika Janus, Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Wałbrzychu Uczestnicy dyskusji:
|
12.30–12.45 |
|
12.45–13.45 | Baza adresowa dla firm windykacyjnych – źródła wiedzy o dłużnikuPrezentacja wprowadzająca i moderacja: Karol Zawadzanko, Radca prawny, B2 Impact Uczestnicy dyskusji:
|
13.45–14.45 | Ochrona danych – overview i dyskusja na tematy praktyczneModeracja: dr hab. Arwid Mednis, Radca prawny, Wspólnik, Kancelaria Prawna KLM Law Uczestnicy dyskusji:
|
14.45–15.25 |
|
15.25–15.45 | SDR jako nowy podmiot sektora zarządzania wierzytelnościamiPrezentacja: Zakres merytoryczny:
|
15.45–16.45 | AI governance – wymiana doświadczeń complianceModeracja: Karol Tajduś, Director Data and AI, Accenture Uczestnicy dyskusji:
|
16.45 | Zakończenie Kongresu |
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre, ul. Towarowa 2, Warszawa
Zarejestruj się
tylko do 24 lutego
1400 zł
za os., netto + 23% VAT
Niedostępne
Regulamin kongresów ZPF dostępny TUTAJ
Radca prawny, specjalista ds. ochrony danych osobowych i compliance
Kancelaria Prawna Lebek i Wspólnicy
Komornik Sądowy przy SR w Wałbrzychu
Członek Krajowej Rady Komorniczej, Komornik Sądowy przy SR w Opolu Lubelskim
Adwokat, Dyrektor Departamentu Sporów Sądowych, Partner
RK Legal
Przewodniczący Rady Miejskiej w Toszku
Dyrektor Departamentu Restrukturyzacji i Windykacji Klientów Detalicznych
mBank
Prawnik, Senior Associate
Deloitte Legal
Radca prawny, Kierownik Działu Zarządzania Ryzykiem i Compliance Dział Zarządzania Ryzykiem i Compliance
BEST S.A.
Radca prawny, Data Protection Officer – Europe
PRA Group Polska
Director Data and AI
Accenture
Head of Legal
Hoist Finance
Zastępczyni Dyrektora Departamentu Analiz i Strategii, Pełnomocniczka Ministra Sprawiedliwości ds. ochrony praw konsumenta
Ministerstwo Sprawiedliwości
Radca prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego i Obsługi Korporacyjnej
EOS Poland
Adwokat
Kaczmarski Inkasso
Prezes Zarządu
Kancelaria Prawna Inkaso WEC
Skarbnik, Krajowa Rada Komornicza; Komornik Sądowy przy SR Gdańsk-Północ w Gdańsku
Radca prawny, Kierownik Działu Zarządzania Ryzykiem i Compliance Dział Zarządzania Ryzykiem i Compliance
BEST S.A.
Radca prawny
Kancelaria Prawna Link & Przywóski
Adwokat, Partner Zarządzający
RK Legal
Radca prawny, Partner Zarządzający
Kancelaria Radców Prawnych Ryszewski Szubierajski
Tak było podczas poprzednich edycji
Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce
ul. Długie Pobrzeże 30
80-888 Gdańsk
tel. 58 302 92 05
Tomasz Rurkowski
Dyrektor Departamentu Wydarzeń
email: trurkowski@zpf.pl
tel. +48 504 115 901
Sara Pawowicz
Manager Projektów
email: spawowicz@zpf.pl
tel. +48 797 775 101
Łukasz Pałka
email: media@zpf.pl
tel. +48 798 792 868
Łukasz Pałka
email: media@zpf.pl
tel. +48 798 792 868
Związek Przedsiębiorstw
Finansowych w Polsce
ul. Długie Pobrzeże 30
80-888 Gdańsk
tel. 58 302 92 05
email : info@zpf.pl
Marcin Czugan
Prezes Zarządu, Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce
Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego (Prawo oraz Ekonomia), Uniwersytetu Gdańskiego (Podyplomowe Studia Prawa Nowych Technologii i Prawa Własności Intelektualnej). Posiada tytuł MBA Politechniki Gdańskiej (The International MBA in Strategy, Programme and Project Management). Radca prawny, od 2016 nieprzerwanie członek Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. Dyrektor Departamentu Prawno-Legislacyjnego, od 2016 – Wiceprezes Zarządu, a od sierpnia 2020 – Prezes Zarządu Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF). W latach 2015-2017 Przewodniczący Komitetu Prawno-Politycznego EUROFINAS (the European Federation of Finance House Associations) w Brukseli, największej organizacji zrzeszającej kredytodawców kredytu konsumenckiego w Europie, a obecnie członek jej Zarządu.
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/marcin-czugan/
Paulina Dawidczyk
Dyrektor Departamentu Skarg, Urząd Ochrony Danych Osobowych
Dyrektor Departamentu Skarg Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Ponad 16 lat pracowała w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz aktualnie w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Prelegent na licznych konferencjach z zakresu ochrony danych. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu ochrony danych osobowych. Autorka publikacji z zakresu tej tematyki. W obszarze jej szczególnych zainteresowań leży tematyka ochrony danych w sektorze zatrudnienia oraz szkolnictwa.
Kinga Dobrzyń
dyrektor Biura Analiz i Cyfryzacji Procesów, Poczta Polska.S.A.
Z rynkiem usług pocztowych związana od ponad 15 lat. Odpowiadała m.in. za przygotowanie Poczty Polskiej S.A. do liberalizacji rynku pocztowego w obszarze usług listowych. W projekcie e-doreczęń od 2019 roku, nadzorowała wdrożenie publicznych usług cyfrowych odpowiadających wymogom ustawy o doręczeniach elektronicznych. W pracy kieruje się misją zmiany kultury organizacyjnej i podnoszenia poziomu dojrzałości zawodowej. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – kierunek politologia.
dr hab. Kinga Flaga-Gieruszyńska, prof. US
Profesorka Uniwersytetu Szczecińskiego, radca prawny; prorektor ds. organizacji Uniwersytetu Szczecińskiego; kierownik Interdyscyplinarnego Zespołu Badawczego Prawa Cywilnego Procesowego oraz Prawa Medycznego i Nowych Technologii na Wydziale Prawa i Administracji; członek Rady Naukowej NASK, wiceprzewodnicząca Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Rodzinnego przy Ministrze Sprawiedliwości, członek Rady Naukowej Ośrodka Naukowo-Szkoleniowego przy Krajowej Radzie Komorniczej; Prezes Sądu Polubownego Pomorza Zachodniego w Szczecinie; arbiter Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Zachodniopomorskim Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Szczecinie.
W pracy naukowej zajmuje się prawem procesowym cywilnym, w tym postępowaniem egzekucyjnym, arbitrażem i mediacją, prawem upadłościowym i restrukturyzacyjnym, prawem medycznym oraz prawem nowych technologii, w szczególności w aspekcie zastosowania w wymiarze sprawiedliwości.
Szymon Goździk
Radca prawny, specjalista ds. ochrony danych osobowych i compliance, Kancelaria Prawna Lebek i Wspólnicy
Radca prawny specjalizujący się szczególności w ochronie danych osobowych. Na co dzień świadczy pomoc prawną m. in. podmiotom z sektora finansowego, ich usługodawcom, przedsiębiorcom z sektora IT i e-commerce. Rozwija i nadzoruje system ochrony danych osobowych, spełniający wymagania największych banków w Polsce. Prowadzi liczne szkolenia, w tym webinary w ramach #merytorycznyZPF.
Ukończył studia doktoranckie nauk prawych, w trakcie których obronił rozprawę dotyczącą wolności działalności gospodarczej w sektorze transportu kolejowego. Pasjonuje się koleją, w wolnych chwilach gra na perkusji.
Specjalizacje:
Monika Janus
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Wałbrzychu
komornik sądowy z 20-letnim doświadczeniem, przewodnicząca Rady Izby Komorniczej we Wroclawiu, członek zespołu problemowego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego do spraw cyfryzacji postępowania cywilnego.
Specjalistka w zakresie egzekucji sądowej, aktywnie zaangażowana w edukację prawną oraz działania na rzecz poprawy świadomości i kultury prawnej w Polsce.
Pełniła funkcję rzecznika prasowego Krajowej Rady Komorniczej odpowiadając za komunikację i budowanie wizerunku zawodu. Współtworzy inicjatywy mające na celu transparentność i usprawnienie postępowań egzekucyjnych, a także poprawę dostępu do pomocy prawnej dla obywateli.
Jako prelegentka i panelistka bierze udział w konferencjach dotyczących zagadnień egzekucyjnych, w tym cyfryzacji postępowań egzekucyjnych oraz nowoczesnych technologii w wymiarze sprawiedliwości.
adw. Katarzyna Konieczna
Partner, Dyrektor Departamentu Sporów Sądowych
Koordynuje pracę Departamentu Postępowań Sądowych. Odpowiada za prowadzenie procesów sądowych, a także obsługę prawną spółek, pomagając głównie w kwestiach z zakresu prawa cywilnego i gospodarczego oraz postępowania egzekucyjnego na rzecz klientów kancelarii. W tym zakresie od ponad dziesięciu lat obsługuje podmioty z branży bankowej, leasingowej, transportowej, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej. Specjalizuje się w prawie cywilnym materialnym i procesowym.
W ramach prowadzonej praktyki prawa cywilnego oraz postępowania cywilnego niejednokrotnie mierzyła się z tematami trudnymi i niekonwencjonalnymi, np. reprezentacja spółek w postępowaniu przed UOKIK oraz przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, reprezentacja spółek przed Sądem Najwyższym – wymagającymi nie tylko wiedzy merytorycznej, ale również nieszablonowości i indywidualnego podejścia do każdego wyzwania.
Od 2017 r. reprezentuje podmioty z branży bankowej, leasingowej, transportowej, ubezpieczeniowej w procesach cywilnych i karnych, a doświadczenie zdobyte na tym polu wykorzystuje nie tylko podczas obsługi procesowej poszczególnych spraw, ale również w procesie doradztwa w zakresie dostosowania strategii spółki do dynamicznych zmian w orzecznictwie.
Swoje zainteresowania skupia przede wszystkim na prawie cywilnym procesowym oraz tematyce procesów tzw.frankowych, w związku z czym bierze udział w licznych szkoleniach i sympozjach poświęconych ww. zagadnieniom.
Publikacje:
Prognozy dla instytucji pożyczkowych, Loan Magazine, 2022 r.
Pozaodsetkowe koszty kredytu w wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE, Rzeczpospolita, 2020 r.
Wierzytelności: koszty dochodzenia niektórych roszczeń wzrosną, Rzeczpospolita, 2019 r.
Edukacja:
Aplikacja Adwokacka – Okręgowa Rada Adwokacka w Warszawie (2017)
Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie (2013)
Jakub Lach
Senior Associate, Deloitte Legal
Jakub jest prawnikiem, Senior Associate w zespole doradztwa regulacyjnego dla sektora finansowego i FinTech.
Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze instytucji finansowych. Specjalizuje się w aspektach regulacyjnych rynków finansowych, przy czym jednocześnie posiada także doświadczenie transakcyjne zdobyte m.in. przy przejęciach portfolio oraz zbyciach wierzytelności NPL.
Jakub wspierał klientów przy wdrażaniu oraz audytowaniu innowacyjnych rozwiązań i kluczowych regulacji, doradzał instytucjom finansowym w relacjach z nadzorcami oraz brał udział przy przekształceniach własnościowych na regulowanym rynku finansowym, wspierający klientów zarówno w kwestiach regulacyjnych jak i transakcyjnych.
Anna Ludwichowska
Radca prawny, Kierownik Działu Zarządzania Ryzykiem i Compliance Dział Zarządzania Ryzykiem i Compliance, BEST S.A.
Anna Ludwichowska jest radcą prawnym specjalizującym się w zagadnieniach z obszaru Compliance. Obecnie pełni funkcję Kierownika ds. Zarządzania Ryzykiem i Compliance w BEST S.A., gdzie odpowiada za system zarządzania ryzykiem oraz zapewnienie zgodności działalności z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi. Wcześniej pracowała w trójmiejskich kancelariach radców prawnych, świadcząc usługi prawne na rzecz przedsiębiorców m.in. w zakresie prawa pracy, ochrony danych osobowych oraz prawa konkurencji i konsumentów. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu tokenizacji i automatyzacji procesów w gospodarce cyfrowej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Biegle włada językiem angielskim i francuskim.
Marta Łukasik
Radczyni prawna, Kierowniczka Działu Radców Prawnych, Kancelaria Prawna RAVEN (Grupa KRUK)
Radczyni prawna z 15-letnim doświadczeniem w branży zarządzania wierzytelnościami. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu ochrony danych osobowych oraz wyceny nieruchomości. Specjalizuje się w procedurze cywilnej, ze szczególnym uwzględnieniem postepowania egzekucyjnego. Członkini stałych zespołów konsultacyjnych działających przy Związku Przedsiębiorstw Finansowych. Na co dzień kieruje pracami kilkunastoosobowego zespołu radców prawnych w Kancelarii Prawnej Raven P. Krupa sp.k.
Katarzyna Mazur
Wiceprezes Zarządu, Currenda
Obecnie pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu w Currenda Sp. z o.o., gdzie odpowiada za strategiczne zarządzanie rozwiązaniami IT dla sektora prawniczego, w tym ich koordynację, nadzór nad budżetem oraz optymalizację procesów. Od ponad 15 lat łączy doświadczenie w branży prawniczej i informatycznej.
Na przestrzeni lat prowadziła z sukcesem liczne skomplikowane i rozbudowane projekty informatyczne we współpracy z kluczowymi podmiotami, takimi jak organy administracji publicznej, ministerstwa oraz instytucje wymiaru sprawiedliwości. Jej działania koncentrują się na wdrażaniu innowacyjnych technologii LegalTech, wspierających cyfryzację procesów sądowych i administracyjnych, szczególnie w obszarze komorniczym. Jest certyfikowanym praktykiem metodologii zwinnego tworzenia oprogramowania.
Pasja do innowacji oraz przekonanie, że dane są jednym z najważniejszych zasobów współczesnego świata, motywują ją do tworzenia technologii, które wpływają na rozwój technologiczny społeczeństwa. W uznaniu za swoje osiągnięcia została wyróżniona tytułem Strong Woman in IT 2023 Global Edition, będąc jedną z wybitnych kobiet z Europy, Ameryki, Azji i Afryki.
dr hab. Arwid Mednis
Radca prawny, Wspólnik, Kancelaria KLM LAW
Dr hab. Arwid Mednis jest radcą prawnym, specjalizującym się w prawie nowych technologii, w szczególności w prawie ochrony danych osobowych i prawie telekomunikacyjnym. Zajmuje się także kwestiami cyberbezpieczeństwa, ochrony informacji oraz dostępem do informacji publicznej.
Specjalnością Arwida jest także prawo administracyjne, w szczególności prawo samorządu terytorialnego oraz partnerstwo publiczno-prywatne.
W latach 1991–2000 reprezentował Polskę w Komitecie ds. Ochrony Danych Osobowych w Radzie Europy w Strasburgu, w latach 1998-2000 był jego przewodniczącym. Był członkiem Rady Naukowej GIODO, a także autorem i współautorem projektów ustaw dotyczących ochrony danych osobowych i wymiany informacji gospodarczej.
Podczas prac nad regulacjami wdrażającymi Rozporządzenie ogólne o ochronie danych osobowych (RODO) był ekspertem z ramienia instytucji publicznych i prywatnych
Reprezentuje klientów w sprawach regulacyjnych oraz w postępowaniach sądowych i administracyjnych. Arwid Mednis pracuje również na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi zajęcia m.in. z zakresu dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych, prawa łączności elektronicznej oraz cyberbezpieczeństwa. Jest autorem licznych publikacji z powyższych dziedzin.
Od wielu lat zajmuje pozycję lidera w zakresie prawa telekomunikacyjnego oraz ochrony danych osobowych w rankingach wydawnictw specjalistycznych i informatorów prawniczych, w tym m.in. Chambers Europe Legal Directory, Legal 500 EMEA oraz Legal Experts EMEA. Jest także regularnie wyróżniany w rankingach kancelarii prawnej dziennika Rzeczpospolita (m. in. lider w dziedzinie ochrony danych osobowych w 2018 i 2019).
Kamila Mróz
Partner Associate I Adwokat, Deloitte Legal
Kamila jest adwokatem i posiada 12-letnie doświadczenie zawodowe zdobywane w międzynarodowych kancelariach prawnych w zakresie doradztwa prawnego dla sektora finansowego, w szczególności w zakresie ubezpieczeń i bankowości.
Kamila specjalizuje się w doradztwie na rzecz banków i zakładów ubezpieczeń, w tym doradztwie transakcyjnym i regulacyjnym. Kamila doradzała w szczególności w zakresie utworzenia instytucji finansowych (a także notyfikacji na podstawie FoSi FoE) oraz nabycia akcji banku i zakładu ubezpieczeń (w tym pomagała w postępowaniach przed KNF).
Analizowała potencjalne struktury transakcji od strony regulacyjnej. Doradzała bankom i zakładom ubezpieczeń w analizie wezwań i zaleceń organu nadzoru. Zajmowała się analizą wymogów regulacyjnych wynikających z CRR/CRD, Solvency II/Rozporządzenia 2015/35, Wytycznych EBA i EIOPA oraz Rekomendacji KNF. Ponadto zajmowała się tematyką funduszy własnych, instrumentów AT1 i RT1 oraz pożyczek podporządkowanych lub prawa upadłościowego.
Dodatkowo brała udział w projektach dotyczących modeli dystrybucji banków i zakładów ubezpieczeń, outsourcingu, ochrony danych osobowych i tajemnic prawnie chronionych oraz kwestii pracowniczych. Przygotowywała dokumentację wewnętrzną oraz dokumentację zewnętrzną, w szczególności adresowaną do klientów banku i zakładu ubezpieczeń.
Kamila wspiera również inne instytucje rynku finansowego, w tym TFI oraz sektor zarządzania wierzytelnościami.
Magdalena Pelc-Urbańska
Kierowniczka Działu Compliance KRUK S.A.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego, na którym ukończyła w 2011 roku kierunek prawo.
Doświadczenie zawodowe w obszarze compliance zdobywała od listopada 2011 roku pracując w instytucjach finansowych należących do zagranicznej grupy kapitałowej.
W latach 2012-2014 odbyła aplikację radcowską przy OIRP we Wrocławiu, zaś tytuł zawodowy radcy prawnego uzyskała w 2015 roku.
W 2017 roku ukończyła kurs certyfikujący „Approved Compliance Officer (ACO)” , organizowany przez Instytut Compliance, zakończony egzaminem z oceną celującą.
W 2024 roku ukończyła specjalistyczne szkolenie z zakresu mediacji w postępowaniu z prawa pracy i mediacji w organizacji, organizowane przez Polskie Centrum Mediacji.
Od października 2022 roku związana z branżą zarządzania wierzytelnościami – w firmie KRUK S.A. zarządza Działem Compliance.
Roman Pomianowski
Jestem psychologiem. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami uzależnionymi, bezrobotnymi, ofiarami i sprawcami przemocy. Przez ostatnie kilkanaście lat łączę pracę z osobami zadłużonymi i ich bliskim z działaniami edukacyjnymi, szkoleniowymi adresowanymi do różnych grup zawodowych, w szczególności pracowników pomocy społecznej, kurateli sądowej, terapii uzależnień, pracowników więziennictwa ale i pracowników windykacji.
Przez cztery lata byłem członkiem Zespołu Ekspertów ds. alimentów w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, obecnie uczestniczą w pracach Zespołu ds. Opracowania Krajowej Strategii Edukacji Ekonomicznej w MF.
Jestem autorem licznych publikacji, w tym książki: „Wyuczona bezradność. Gdy tracimy kontrolę nad swoim życiem”. Wydawnictwo DIFIN, Warszawa 2023.
Jacek Przywóski
radca prawny, komplementariusz Link & Przywóski Kancelaria Prawna sp.k.
Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Podyplomowych Studiów Bankowości w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Doświadczenie zawodowe zdobywał współpracując z wiodącymi kancelariami prawnymi, zajmując się w głównej mierze obsługą podmiotów gospodarczych, w tym podmiotów z udziałem kapitału zagranicznego. Doświadczenie budował również podczas współpracy z instytucjami z sektora bankowego oraz sektora usług pozabankowych. Jak komplementariusz zarządza obszarem sądowym
i egzekucyjnym w Link & Przywóski Kancelaria Prawna sp.k. będącej od lat jednym z liderów rankingu „Rzeczpospolitej” w kategorii Nowe Prawo, działalność windykacyjna.
Emil Radziszewski
Dyrektor Zarządzający Pionem Nadzoru Bankowego, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Doświadczony nadzorca bankowy i prawnik specjalizujący się w publiczno-prawnych regulacjach bankowych i płatniczych. Od ponad 25 lat związany z nadzorem bankowym, gdzie wcześniej zajmował się licencjonowaniem banków, a następnie nadzorem nad rynkami usług płatniczych i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych. Jako ekspert brał udział w szeregu prac transpozycyjnych, legislacyjnych i regulacyjnych zarówno na poziomie krajowym, jak i europejskim. Od 2022 r. zarządza całym obszarem nadzoru nad sektorem bankowym i bankowości równoległej. Autor publikacji popularyzatorskich, edukacyjnych (Bank jako instytucja zaufania publicznego. Gwarancje prawne i instytucjonalne, 2013) i naukowych (Definicja legalna banku w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, 2022). Odznaczony odznaką honorową „Za zasługi dla bankowości Rzeczypospolitej Polskiej”.
Mirosława Szakun
Radca prawny, Doradca ZPF ds. Prawnych
Radca prawny, od 2002 r. doradca prawny Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i studia podyplomowe prawa gospodarczego na Uniwersytecie Gdańskim. Zajmuje się zagadnieniami rynku finansowego i prowadzi indywidualną kancelarię wyspecjalizowaną w obsłudze podmiotów z tego rynku, a także zasiada w radach nadzorczych spółek z segmentu finansów, w tym TFI. Od roku 2002 uczestniczy w pracach legislacyjnych w zakresie regulacji rynku finansowego, m.in. prawa bankowego, ustawy o kredycie konsumenckim i ustawy o upadłości konsumenckiej oraz w pracach związanych z implementowaniem prawa UE. Autorka publikacji z zakresu rynku finansowego, współautorka komentarza do ustawy o kredycie konsumenckim. Członek Komitetu Prawnego europejskiej organizacji samorządu rynku finansowego EUROFINAS.
Dawid Szałański
Digital Tools Department Manager, KRUK S.A.
Dawid Szałański pełni funkcję Digital Tools Department Manager w firmie KRUK S.A., gdzie zarządza zespołem odpowiedzialnym za automatyzację procesów z wykorzystaniem technologii LowCode oraz wdrażanie zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Jako lider w obszarze AI Governance, nadzoruje implementację systemów sztucznej inteligencji zgodnie z regulacjami prawnymi i standardami etycznymi.
Doświadczenie i obszary ekspertyzy
Swoje bogate doświadczenie zawodowe Dawid zbudował w spółkach z sektora finansowego oraz ochrony zdrowia, gdzie z powodzeniem realizował projekty transformacji cyfrowej. W KRUK S.A. odpowiada za strategiczne wdrożenia platform automatyzacyjnych, które znacząco zwiększyły efektywność operacyjną organizacji. Aktywnie uczestniczy w interdyscyplinarnych projektach z zakresu AI Governance, współpracując z ekspertami różnych dziedzin nad wypracowaniem standardów odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji.
Kompetencje zawodowe
Dawid Szałański wyróżnia się umiejętnościami w zakresie zarządzania projektami technologicznymi, analizy ryzyka oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Jego kluczowe kompetencje obejmują projektowanie procesów automatyzacji oraz efektywne zarządzanie zespołami IT. Jego interdyscyplinarne podejście umożliwia skuteczne łączenie nowoczesnych technologii z istniejącymi strukturami organizacyjnymi, przynosząc wymierne korzyści biznesowe.
Jako ekspert w swojej dziedzinie, Dawid dzieli się wiedzą i doświadczeniem podczas konferencji branżowych, wnosząc cenny wkład w dyskusje na temat przyszłości transformacji cyfrowej i odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji w środowisku biznesowym.
Przemysław Szałkowski
Prezes Zarządu, Debster.ai
Doświadczony menedżer w zarządzaniu projektami IT i transformacji cyfrowej. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Warszawskiego i SGH. Posiada tytuł MBA uzyskany na Politechnice Lubelskiej. Przez wiele lat związany z Grupą PZU, odpowiedzialny za kluczowe inicjatywy transformacyjne. Obecnie Prezes Zarządu w firmie mKomornik, która tworzy nowoczesne oprogramowanie dla komorników sądowych. Jest także pomysłodawcą projektu Debster.ai, który koncentruje się na rozwijaniu zaawansowanych rozwiązań w zakresie sztucznej inteligencji, wspierających analizę danych i automatyzację procesów biznesowych.
Daniel Szmurło
Radca prawny, Data Protection Officer, PRA Group Polska
Radca Prawny i doktor nauk prawnych, specjalizujący się w ochronie danych osobowych, bezpieczeństwie informacji oraz zarządzaniu ryzykiem w sektorach finansowym i telekomunikacyjnym. Obecnie zajmuje stanowisko Group Data Protection Officer w PRA Group (Nasdaq: PRAA) – jednej z czołowych firm działających na rynku wierzytelności, gdzie pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych na obszar Europy i zarządza zespołem ochrony danych. Wcześniej, jako Radca Prawny i manager w T-Mobile Polska, przez szereg lat zarządzał obszarami związanymi z bezpieczeństwem korporacyjnym, obowiązkami na rzecz bezpieczeństwa państwa oraz obszarem ochrony danych osobowych i zarządzania ryzykiem.
Agnieszka Wakulska
Head of Legal, Hoist Finance
Radca prawny od 10 lat współpracujący z branżą zarządzania wierzytelnościami. Absolwent SGH na kierunku Zarządzanie Ryzykiem w Instytucjach Finansowych.
Kieruje pracami Biura Prawnego polskiego segmentu grupy kapitałowej Hoist Finance.
Anna Witkowska
Dyrektor Departamentu Windykacj, Provident Polska
Doświadczona menadżerka z sukcesem realizująca postawione przed sobą cele. Na co dzień zaangażowana i pełna pasji ekspertka odpowiedzialna za procesy w obszarze windykacji m.in. windykacja polubowna, call center, windykacja sądowo-egzekucyjna, windykacja terenowa, sprzedaż długów, współpraca z firmami windykacyjnymi, zarządzanie zmianą oraz systemem windykacyjny.
Liderka ciągle poszukująca inspiracji i wiedzy, stawiająca na rozwój swój i zespołu. Absolwentka IESE Barcelona (Advanced Management Program), Szkoły Głównej Handlowej (finanse i bankowość), Politechniki Warszawskiej (wycena nieruchomości), Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (hotelarstwo).
Współtworzy stowarzyszenia kobiece Sprężyny Biznesu w Ożarowie Mazowieckim. Uwielbia organizować imprezy , podróżować, strzelać i aktywnie spędzać czas. Kocha życie i testuje wino z dużą uważnością 😊
Małgorzata Wolny
Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Tucholi
Jestem komornikiem sądowym z niemal trzydziestoletnim doświadczeniem. Od dwudziestu lat aktywnie działam w samorządzie komorniczym, w którym od jedenastu lat pełnię funkcję przewodniczącej Rady Izby Komorniczej w Gdańsku. Ważne dla mnie jest postrzeganie mojej profesji. Podejmuję działania na rzecz zmiany wizerunku zawodu komornika sądowego, dążąc do budowania większego zaufania społecznego.
Prywatnie uwielbiam wędrówki górskie, spacery i książki.
Krzysztof Wolski
Dyrektor ds. Zarządzania Wierzytelnościami, VISSET
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Doświadczony ekspert w dziedzinie zarządzania windykacją z ponad 25 letnią praktyką na rynku finansowym. Współpracował z renomowanymi instytucjami finansowymi i korporacjami z różnych sektorów, w tym z firmami świadczącymi usługi zarządzania wierzytelnościami, bankami oraz przedsiębiorstwami z sektora MŚP. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii zarządzania należnościami oraz w optymalizacji procesów windykacyjnych, które wspierają wzrost efektywności i maksymalizację zwrotów z inwestycji poprzez efektywne procesy odzyskiwania należności. Posiada szeroką wiedzę z zakresu prawa gospodarczego, umiejętności negocjacyjne oraz zaawansowane kompetencje w zakresie analizy ryzyka finansowego, które umożliwiają mu skuteczne zarządzanie portfelami wierzytelności.. Krzysztof Wolski z sukcesem wdrożył nowoczesne rozwiązania technologiczne, związane z automatyzacją procesów windykacyjnych i zaawansowaną analityką danych, aby zapewnić klientom przewagę konkurencyjną oraz maksymalizować wskaźniki odzyskiwania należności. Prywatnie Krzysztof Wolski jest fanem gier strategicznych i szachów.
Paweł Zagaj
Radca prawny, Dyrektor Zespołu Bankowości Detalicznej, Związek Banków Polskich
Ekspert z 18 letnim doświadczeniem w obszarze ochrony konsumentów. Od 2016 r. związany z obszarem bankowo – kapitałowym. Posiada doświadczenie w pracach legislacyjnych dotyczących rozwiązań z zakresu ochrony konsumentów – klientów podmiotów rynku finansowego, jak również w egzekwowaniu tego prawa. Obecnie w Związku Banków Polskich, gdzie zajmuje się obszarem bankowości detalicznej.
Koordynował przygotowywanie dokumentów strategicznych dotyczących rządowej polityki ochrony konsumentów, był ekspertem narodowym uczestniczącym w negocjacjach dyrektyw konsumenckich w Radzie UE. Uczestniczył w pracach dotyczących wdrożenia europejskich regulacji dot. ochrony konsumentów do krajowego porządku prawnego.
Agnieszka Zając
Group Head of Compliance, B2 Impact
Agnieszka Zając posiada wieloletnie doświadczenie w obszarach prawnym, compliance i zarządzania ryzykiem w sektorze finansowym. Obecnie aktywnie kształtuje ramy compliance w międzynarodowej firmie z branży windykacyjnej w roli Group Head of Compliance. Interesuje się również ładem nadzorczym w obszarze AI i jego wpływem na compliance oraz operacje w sektorze windykacyjnym. Podczas Kongresu Regulacji Prawnych ZPF weźmie udział w panelu dyskusyjnym na temat sztucznej inteligencji w branży windykacyjnej, dzieląc się spostrzeżeniami na temat wymogów regulacyjnych, wyzwań etycznych oraz roli technologii w przyszłości windykacji.
Karol Zawadzanko
Radca prawny, B2 Impact
Karol Zawadzanko jest radcą prawnym związanym z Grupą B2 Impact S.A. od czerwca 2015 roku. W ramach swojej działalności odpowiada za obsługę podmiotów z grupy, ze szczególnym uwzględnieniem spraw z zakresu inwestycji, współpracy z regulatorami takimi jak KNF i UOKiK oraz spraw związanych z szeroko pojętym IT, w kontekście zapewnienia zgodności m.in. z DORA i AI Act.
W grudniu 2021 roku Karol Zawadzanko został komplementariuszem w Kancelarii Prawnej K. Buczek i Wspólnicy sp.k., spółce należącej do Grupy B2 Impact, zajmującej się kompleksowym dochodzeniem wierzytelności na drodze sądowej i egzekucyjnej.
Paweł Zbrzyzny
Inspektor Ochrony Danych, Z-ca Dyrektora Compliance, Intrum
Jest Członkiem Izby Adwokackiej we Wrocławiu, absolwentem kierunku Prawo na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Jako adwokat posiada wieloletnie doświadczenie w sprawach gospodarczych, w szczególności w obsłudze spółek prawa handlowego.
Realizuje doradztwo w zakresie prawa spółek handlowych oraz spółek osobowych, począwszy od wsparcia w zakresie wyboru najbardziej optymalnej formy prawnej prowadzenia biznesu, poprzez przeprowadzenie klienta przez zawiłości zakładania spółek oraz ich obsługi.
W ramach swojej praktyki zajmuje się również kompleksową obsługą klientów w zakresie wdrażania RODO, w tym inwentaryzacją procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych, kompleksowym wdrożeniem dokumentacji dot. ochrony danych osobowych (procedury), weryfikacją dokumentacji pod kątem zgodności z RODO, ustalaniem i wprowadzeniem klauzul informacyjnych.
W Intrum sp. z o.o. pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Małgorzata Adamczuk
Radca prawny, Dyrektor Departamentu Prawnego i Obsługi Korporacyjnej, EOS Poland
Specjalizuje się w doradztwie prawnym w obszarze zarządzania wierzytelnościami, sekurytyzacji wierzytelności, funduszy inwestycyjnych oraz obsłudze prawnej spółek kapitałowych.
Ukończyła prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Odbyła aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Lublinie, której członkiem została w 2012 roku. W 2017 roku uzyskała wpis na listę radców prawnych. Jest członkiem Okręgowej
Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Marcin Belka
Adwokat, Kaczmarski Inkasso
Absolwent studiów stacjonarnych na kierunku Prawo na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2019 r. adwokat wpisany na listę Okręgowej Rady Adwokackiej we Wrocławiu. Zdobył bogate doświadczenie specjalizując się w obsłudze podmiotów z sektora finansowego oraz spółek Skarbu Państwa, a także doradzając podmiotom z sektora „B2B„. Posiada bogate doświadczenie w negocjacjach, sporach oraz badaniu zgodności z przepisami prawa finansowego i handlowego.
Remigiusz Brzeziński
Prezes Zarządu, Kancelaria Prawna Inkaso WEC
Remigiusz Brzeziński, założyciel Grupy Kapitałowej WEC, kształtuje standardy w branży wierzytelności. Zarządza Kancelarią Prawną – Inkaso WEC S.A. notowaną na GPW rynek NewConnect oraz spółkami zależnymi kładąc w ich rozwoju nacisk na wykorzystanie nowoczesnych technologii. Brał udział od roku 2015 w reaktywacji piłkarskiego Widzewa będąc jednym z liderów odrodzenia tego zasłużonego klubu. Aktualnie członek Rady Nadzorcze Widzew Łódź S.A. Jako sekretarz Komisji Etyki PZZW promuje etyczne standardy, a także poprzez spółki Grupy WEC wspiera lokalne inicjatywy, m.in. Fundację Happy Kids. To nowoczesny lider, łączący doświadczenie, innowacyjność i pracę zespołową. Prywatnie pasjonat historii i sztuk walki.
Judyta Kargul
Radca prawny, Kancelaria Prawna Lebek & Wspólnicy
Absolwentka jednolitych magisterskich studiów prawniczych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, z uzyskanym w 2018 roku tytułem magistra. Tytuł zawodowy uzyskała w 2023 roku, po ukończeniu aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Specjalizuje się w prawie cywilnym (w także tym procesowym), prawie ubezpieczeń gospodarczych oraz szeroko pojętej windykacji należności i obsługi produktów bankowych.
Michał Rączkowski
Adwokat, Partner Zarządzający, RK Legal
Od 2006 roku współtworzę i zarządzam kancelarią RK Legal, która jako jedyna na polskim rynku łączy prawną obsługę przedsiębiorstw z kompleksowym zarządzaniem wierzytelnościami. Ofertę opartą na tych dwóch filarach działalności uzupełnia spółka RK RODO – wyspecjalizowana w ochronie danych osobowych w ujęciu prawnym i teleinformatycznym. Nasz zespół liczy dziś ponad 140 osób.
W kancelarii nadzoruję współpracę z instytucjami finansowymi w zakresie obsługi aktywów wierzytelnościach B2C. Wspieramy banki i instytucje pożyczkowe, firmy leasingowe, fundusze sekurytyzacyjne oraz podmioty z branży energetycznej i telekomunikacyjnej w sprawnym odzyskiwaniu należności. Jestem autorem komentarzy prasowych i współautorem komentarza wydawnictwa Wolters Kluwer: „Ustawa o komornikach sądowych. Ustawa o kosztach komorniczych”. Dzielę się z Państwem swoimi doświadczeniami podczas licznych konferencji branżowych i szkoleń.
Jestem jednym z wiodących wykładowców studiów podyplomowych Wieloaspektowe Zarządzanie Wierzytelnościami – unikatowej w skali Polski inicjatywy Akademii Leona Koźmińskiego i Związku Przedsiębiorstw Finansowych (ZPF) w Polsce.
Michał Ryszewski
Radca prawny, Partner Zarządzający, Kancelaria Radców Prawnych Ryszewski, Szubierajski
Partner zarządzający Kancelarii oraz praktyk, związany z rynkiem zarządzania wierzytelnościami od 2004 roku. Współtwórca strategii w zakresie obsługi portfeli wierzytelności. Doświadczony procesualista posiadający wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorców stanowiących wiodące podmioty na rynku w Polsce w swoich branżach. Specjalizuje się w prawie cywilnym, w prawie ubezpieczeń gospodarczych, prawie korporacyjnym, i prawie procesowym. Doświadczenie zawodowe zdobywał zajmując się obsługą podmiotów z rynku finansowego, w tym banków, zakładów ubezpieczeń oraz firm pożyczkowych.
Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Prelegent oraz panelista branżowych konferencji. Posiada wieloletnie doświadczenie jako prowadzący szkolenia związane w szczególności z tematyką zarządzania wierzytelnościami i postępowania cywilnego. Autor publikacji w zakresie spraw dotyczących obsługi wierzytelności m.in. na łamach dzienników „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu”, tygodnika „Wprost” i portalu bankingmagazine.pl.
W Kancelarii odpowiedzialny za obsługę klientów korporacyjnych, obsługę prawną oraz współpracę z Klientami instytucjonalnymi w zakresie windykacji. Posiada także szerokie doświadczenie w obsłudze prawnej oraz procesach sądowych związanych z prawem lokalowym oraz nieruchomościami.
Rejestracja – Kongres Regulacji Prawnych
z Obszaru Zarządzania Wierzytelnościami
Rejestracja Early Bird – do 24 lutego 2025 r. – 1400 zł/os. netto + 23% VAT.
Rejestracja od 25 lutego 2025 r. – 1600 zł/os. netto + 23 % VAT.
Rabat 10% dla uczestników poprzedniej edycji Kongresu.
Rabaty nie łączą się.
Regulamin uczestnictwa w kongresie dostępny jest TUTAJ.