Misja KPF zyskała nowych sojuszników

Misja KPF zyskała nowych sojuszników

Misja samorządowa Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, polegająca na budowaniu kapitału społecznego w rynku finansowym, zyskała nowych sojuszników. Jednym z pozytywnych tego skutków jest postępująca integracja wielu sektorów rynku finansowego wokół dbałości o wysokie standardy praktyk biznesowych, m.in. poprzez przyjęcie zasad dobrych praktyk KPF i poddanie się nowym obowiązkom z tym związanym. Decyzją Rady, do grona Członków Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych dołączyły Nest Bank S.A., Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska S.A. oraz FinAi Sp. z o.o.

Firma FinAi Sp. z o.o. jest dynamicznie rozwijającą się firmą działającą w branży FinTech. Została założona w Warszawie, w listopadzie 2016 roku. FinAi realizuje projekt innowacyjnej platformy technologicznej dla sektora bankowego, która umożliwi konsumentom uzyskanie wiarygodnej i obiektywnej informacji o swojej sytuacji finansowej, a także zakup wybranych przez klienta bankowych produktów finansowych w procesach w pełni cyfrowych, bez wychodzenia z domu oraz bez fizycznej interakcji z bankiem. Budowana przez FinAi platforma będzie rozwiązaniem elastycznym i łatwo skalowalnym na inne rynki Europy Środkowo-Wschodniej, wymagającym od banków minimalnych nakładów na integrację oraz umożliwiającym sprzedaż produktów w procesach w pełni cyfrowych. Obecnie firma zatrudnia ponad 30 ekspertów z obszarów bankowości, marketingu digitalowego, IT oraz Data Science.

Nest Bank S.A. stworzony został z myślą o rodzinie i rodzinnym biznesie. Oferuje bezpieczne i proste produkty finansowe dla klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw. Zgodnie ze swymi wartościami i przyjętą filozofią, Nest Bank stara się być dla swoich klientów opiekunem i doradcą. Dba o całodobowy dostęp do usług poprzez wygodną bankowość mobilną oraz internetową, nie rezygnując przy tym z bezpośredniego kontaktu z klientami. Bank dysponuje siecią ponad 170 kameralnych oddziałów i placówek partnerskich w całej Polsce, docierając również do lokalnych społeczności w mniejszych miejscowościach. W czerwcowym zestawieniu Forbesa Nest Bank od razu znalazł się w Top 5 polskich marek finansowych, a projekt rebrandingu marki nagrodzony został złotą statuetką Transform Awards Europe 2017 – jednego z najważniejszych konkursów kreatywnych na świecie.

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska S.A. jest częścią jednej z najsilniejszych grup finansowych na świecie – BNP Paribas Group. Na polskim rynku istnieje od 1997 roku. Firma jako pierwsza wprowadziła ubezpieczenie GAP i ubezpieczenie z tytułu utraty pracy, będąc też pionierem sprzedaży ubezpieczeń oferowanych za pośrednictwem telemarketingu. Jako prekursor bancassurance w Polsce, towarzystwo posiada bogate doświadczenie i ogromną wiedzę związaną ze wszystkimi aspektami tego rynku: od strony produktowej, dystrybucyjnej, marketingowej, a także szkoleniowej oraz operacyjnej. W swej działalności Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska S.A. kieruje się hasłem „Ubezpieczyciel zmieniającego się świata”, podsumowującym swoje podejście do świadczenia usług ubezpieczeniowych.

Siłą KPF jest otwartość i międzybranżowa współpraca, która sprawia, że firmy z komplementarnych sektorów łączą się we wspólnym wysiłku na rzecz budowania kapitału społecznego na rynku finansowym. Jestem przekonany, że nowi Członkowie, wzmocnią silną reprezentację sektorów ubezpieczeniowego, bankowego oraz FinTech w KPF – stwierdza Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF.