Największe międzynarodowe badanie świąteczne Ferratum, porównujące zachowania konsumenckie w 20 krajach

Ponad 21 000 gospodarstw domowych uczestniczyło w świątecznym barometrze Ferratum Group, który miał miejsce już czwarty rok z rzędu. Jakie są najbardziej popularne prezenty świąteczne i który kraj wyda najwięcej na zakupy w te Święta Bożego Narodzenia? Czy konsumenci będą robić zakupy świąteczne w Internecie, czy może częściej w tradycyjnych sklepach?

Wyniki badania pokazują, że 20% Klientów planuje zwiększyć wydatki na prezenty świąteczne w tym roku, podczas gdy prawie 50% gospodarstw domowych wyda tyle samo na upominki i uroczystości, co podczas zeszłorocznego Bożego Narodzenia.

Trendy zakupowe podczas przygotowań do Bożego Narodzenia

Zgodnie z wynikami Świątecznego Barometru Ferratum 2017, największe koszty związane z przygotowaniami świątecznymi poniosą Meksyk (34,6%), Rumunia (31,9%), Hiszpania (29,6%) i Brazylia (28,2%). Na drugim końcu skali znajdziemy Chorwację (14,4%), Norwegię (13,4), Finlandię (12,3%) i Holandię (11,8%), którzy utrzymają swoją pozycję z zeszłego roku. Badanie pokazuje, że świąteczne wydatki będą wysokie zarówno w Nowej Zelandii, jak i Australii, a gospodarstwa domowe z tych krajów przeznaczą na Boże Narodzenie 22% -23% ich miesięcznego wynagrodzenia.

Zainteresowanie płatnościami mobilnymi

Ponad 50% uczestników ankiety deklaruje, iż płacąc za prezenty świąteczne będą korzystać z karty debetowej, a nie z gotówki. Aż 70% osób w Norwegii i Szwecji wybrało kartę, jako preferowaną metodę płatności. Jeśli chodzi o bankowość mobilną, to ponad 60% wszystkich respondentów stwierdziło, że będzie z niej korzystać podczas codziennych transakcji, natomiast aż ponad 80% osób w Australii, Nowej Zelandii, Holandii, Szwecji, Norwegii i Kanadzie twierdzi, że będzie korzystać z bankowości mobilnej w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Gdzie i co nasi klienci kupują najczęściej?

Podobnie jak w ubiegłym roku, liczba gospodarstw domowych dokonujących zakupów świątecznych w Internecie, wyniesie około 25%. Niemcy, Wielka Brytania i Holandia są najbardziej zaawansowane, jeśli chodzi o kupowanie prezentów w Internecie, podczas gdy Chorwacja, Łotwa i Meksyk są najbardziej tradycyjnymi krajami, preferującymi zakupy w sklepach stacjonarnych. Natomiast, co nasi klienci spodziewają się dostać na Boże Narodzenie w tym roku? 17,5% respondentów na szczycie listy umieściło ubrania, co czyni je najpopularniejszym produktem do dawania i otrzymywania. Zabawki i gry (13,7%), słodycze (12%) i elektronika użytkowa (9,1%) były kolejnymi popularnymi wyborami. Respondenci z jedenastu krajów potwierdzili, że wolą ubrania jako prezenty świąteczne. Finlandia (17,5%) i Chorwacja (23,9%) wydadzą dużą część świątecznego budżetu na słodycze i przysmaki, podczas gdy respondenci z Wielkiej Brytanii, Szwecji, Australii i Estonii zdradzili nam, że wydadzą 20% swojego świątecznego budżetu na zabawki i gry.

W jaki sposób przeprowadzono świąteczny barometr Ferratum Group 2017 ™?

• W badaniu wzięło udział ponad 21.000 gospodarstw domowych, wśród osób w wieku 18-61 lat. 58,8% wszystkich respondentów stanowiły kobiety. Średni rozporządzalny dochód gospodarstwa domowego wahał się od 555 do 4580 euro. Średnia liczba osób w gospodarstwie domowym wynosiła 2,89 osoby.
• Oprócz pytań metryczkowych (w bezpośrednim tłumaczeniu: dotyczących wskaźników demograficznych), respondenci zostali zapytani o swój jednorazowy miesięczny dochód netto, kwotę planowanych wydatków na Święta Bożego Narodzenia oraz o to, czy podczas podróży świątecznych będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej.
• W badaniu wykorzystano walutę każdego kraju. Odpowiedzi zostały uśrednione, aby odzwierciedlić odpowiednią siłę nabywczą każdego z krajów. Wszyscy ankietowani byli anonimowi.