Europa Ubezpieczenia: Polisa pomoże w przypadku opóźnienia lotu

26/11/2019

Europa Ubezpieczenia uruchomiła „Asystenta Lotu” – nową usługę w ramach ubezpieczenia turystycznego, która wspiera podróżnych w przypadku opóźnienia lub odwołania ich lotu. Usługa powstała dzięki nawiązaniu współpracy z GIVT – platformą technologiczną, specjalizującą się w monitoringu opóźnień lotniczych i uzyskiwaniu odszkodowań za takie zdarzenia.

Opóźnione, a nawet odwołane loty to sytuacje, które coraz częściej przeszkadzają w podróży. W ubiegłym roku był opóźniony nawet co piąty lot nad Europą, a ponad 50 tysięcy pasażerów musiało dodatkowo czekać na lotniskach co najmniej dwie godziny na swój samolot. Według prognoz ten trend będzie się w kolejnych latach nasilał z powodu szybko rosnącego ruchu lotniczego. Wychodząc naprzeciw temu zjawisku, Europa Ubezpieczenia – jeden z liderów rynku ubezpieczeń turystycznych – uruchomiła usługę „Asystenta Lotu”, która wspiera podróżnych w przypadku opóźnienia lub odwołania ich lotu.

„Asystent Lotu” to pierwszy tego typu dodatek do polisy turystycznej na rynku. Usługa jest darmowa i mogą z niej skorzystać klienci, którzy podczas zakupu ubezpieczenia podróżnego ITravel (na stronie tueuropa.pl) podadzą numery lotów, którymi wybierają się w podróż lub wypoczynek za granicą wraz z ich datami. W przypadku wystąpienia opóźnienia, uzyskają smsem i emailem informacje o przysługujących im prawach, takich jak np. prawo do posiłku, noclegu lub zwrot pieniędzy za bilet. Dodatkowo mogą dowiedzieć się, czy ich zdarzenie kwalifikuje się do uzyskania odszkodowania w ramach przepisów unijnego rozporządzenia 261/2004. Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot – w zależności od długości trasy – wynosi od 250 do 600 euro.

„Asystent Lotu” to kolejna usługa, którą dodajemy do naszych ubezpieczeń turystycznych, by wspierać klientów w przypadku wystąpienia niespodziewanych i kłopotliwych zdarzeń podczas ich podróży lub wypoczynku poza granicami Polski. Usługa wpisuje się w nasze podejście, by być z klientem w każdej sytuacji, w której potrzebuje on pomocy. Większość podróżujących nie wie, jakie ma prawa jako pasażer opóźnionego lotu i jakie świadczenia im przysługują. Razem z partnerem – platformą GIVT – oferujemy wsparcie, dostarczając nie tylko informacji o opóźnieniach, ale także wspierając wiedzą o przysługujących im prawach – mówi Tomasz Janas, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych i Gwarancji w Europa Ubezpieczenia.

Uruchomienie usługi Asystenta Lotu było możliwe dzięki nawiązaniu współpracy z platformą technologiczną GIVT, specjalizującą się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. W tym celu GIVT stworzył zaawansowany system oceny lotów i ich opóźnień w oparciu o technologię big data i machine learning, który umożliwia automatyczną wersyfikację zdarzeń lotniczych w czasie rzeczywistym.

Rynek lotniczy rozwija się dynamicznie. Według szacunków Eurocontrol, do 2040 roku liczba pasażerów w Europie wzrośnie o 47%, przekraczając 2,5 miliarda. W połączeniu z niewystarczającą przepustowością lotnisk, problemami linii lotniczych oraz czynnikami zewnętrznymi, ogromna część pasażerów może w tej sytuacji napotkać na problemy z lotem, takie jak odwołane lub opóźnione połączenia. Odpowiedzią GIVT na tę sytuację  jest stworzenie unikalnego systemu przewidywania zakłóceń lotów pasażerskich (opóźnień, odwołanych lotów, przekierowań na inne lotnisko) oraz automatycznego klasyfikowania ich przyczyn, co decyduje o możliwości szybkiego złożenia wniosku o odszkodowanie. Tworząc usługę „Asystenta Lotu” w partnerstwie z Europą już w tej chwili wykorzystujemy zaawansowane modele oceny lotów w oparciu o big data i sztuczną inteligencję, aby w ułamkach sekund wiedzieć, czy zakłócone loty kwalifikują się odszkodowania. Wszystko z myślą o komforcie pasażerów oraz szybszym i prostszym procesie ubiegania się w ich imieniu o przysługujące rekompensaty – mówi Damian Zozula, Chief Commercial Officer Marketing w GIVT.

Europa Ubezpieczenia to dwa towarzystwa ubezpieczeniowe: majątkowe TU Europa i życiowe TUnŻ Europa. Strategia firmy koncentruje się na rozwoju nowych kanałów sprzedaży z wykorzystaniem możliwości, jakie oferują nowe technologie. W ubiegłym roku z ochrony ubezpieczeniowej Europy podczas podróży oraz wypoczynku w Polsce i za granicą skorzystało ponad 1 mln klientów.