Raport eurobanku za 2017 rok. Solidne wyniki, nowe produkty, wzrost liczby nowych Klientów

29/03/2018

717,2 mln zł – to wynik z działalności bankowej, który osiągnął eurobank w 2017 r. wobec 704,9 mln zł w 2016 r. (po odjęciu wpływu transakcji akcjami Visa Europe). eurobank zapewnił Klientom jeszcze lepszą jakość obsługi. Wprowadził na rynek nową aplikację mobilną oraz kartę multiwalutową.

W czwartek 29 marca 2018 r. Euro Bank S.A. opublikował raport za 2017 r.

Stabilne wyniki finansowe. Wzrost salda kredytów, utrzymany poziom depozytów

Na działalności bankowej eurobank osiągnął w 2017 r. wynik w wysokości 717,2 mln zł wobec 704,9 mln zł w 2016 r., co oznacza wzrost o 1,7% r/r (po uwzględnieniu jednorazowego wpływu transakcji akcjami Visa Europe ten wynik w 2016 r. wyniósł 741,1 mln zł).

Wynik netto ukształtował się na poziomie 102,8 mln zł wobec 142 mln zł w 2016 r. – wypływ na zmianę na poziomie wyniku netto miały wspomniana transakcja Visa (29,4 mln zł) oraz podatek od aktywów za cały 2017 r.

W 2017 r. eurobank utrzymał pozycję znaczącego gracza na rynku kredytów konsumenckich – odnotował wzrost ich salda o 9% wobec 2016 r.

Wyniki finansowe eurobanku

Pomimo rekordowo niskich stóp procentowych w Polsce eurobank utrzymał stabilną bazę depozytową – 6,8 mld zł. Jednocześnie bank rozwinął współpracę z Amundi Polska TFI.

eurobank zwiększył współczynnik wypłacalności do 16,01 proc. (z 15,19 proc. na koniec 2016 r.). Kondycję finansową eurobanku regularnie badają analitycy agencji Fitch Ratings. Na początku lutego 2018 r. – na podstawie danych za rok 2017 – podnieśli oni ocenę (Viability Rating) do „bb+”. Jednocześnie utrzymali rating długoterminowy (IDR) na poziomie „A-”. To plasuje eurobank w ścisłej czołówce banków obecnych na polskim rynku.

– Wyniki osiągnięte przez eurobank w 2017 r. są satysfakcjonujące. Realizujemy cel, którym jest zwiększanie liczby Klientów indywidualnych poprzez oferowanie im prostych i nowoczesnych rozwiązań, dbając jednocześnie o to, by biznes był rentowny, stabilny i bezpieczny – mówi Alexis Lacroix, prezes eurobanku.

eurobank bliżej Klientów

W 2017 r. eurobank rozwinął sieć placówek franczyzowych, zwiększając ich liczbę o 24. W ten sposób większa liczba Klientów zyskała dostęp do oferty. Sukcesem okazał się powrót na rynek kredytów ratalnych – eurobank pozyskał w tym obszarze ponad 100 tys. Klientów.

W sumie ponad 220 tys. osób stało się nowymi Klientami eurobanku, co jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju.

Wyraźne wzrosty w bankowości mobilnej. Nowa karta na rynku

Po wprowadzeniu rozwiązań w zakresie płatności mobilnych eurobank prowadził prace nad nową aplikacją mobilną. W 2017 r. wersja „eurobank mobile 2.0.” została udostępniona pracownikom do testów, a na rynek została wprowadzona na początku 2018 r.

Klienci eurobanku stają się coraz bardziej mobilni – w 2017 r. liczba posiadaczy aplikacji mobilnej eurobanku (bez względu na wersję) wzrosła o 39 proc. r/r, przekraczając 180,7 tys. Prawie o połowę wzrosła też liczba transakcji finansowych z poziomu aplikacji mobilnej – w 2017 r.

eurobank towarzyszy Klientom podróżującym za granicę. Zainteresowaniem wśród nich cieszy się inteligentna karta multiwalutowa, którą eurobank wprowadził do oferty w listopadzie 2017 r. Po podłączeniu karty płatniczej do rachunków w dolarach, euro lub funtach brytyjskich Klienci mogą regulować płatności bezpośrednio w walucie transakcji. Z karty multiwalutowej w eurobanku korzysta 36 proc. posiadaczy kont walutowych.

Wysoka jakość obsługi Klientów. Nowe technologie. Certyfikat Top Employer Polska 2018

eurobank dąży do ciągłej poprawy jakości obsługi Klientów. Efektem tych działań w 2017 r. były ich wysokie oceny: 95% Klientów oceniło wizytę w oddziale na 4 lub 5 w pięciostopniowej skali. 84% podobnie ocenia obsługę na infolinii.

Jakość obsługi w eurobanku doceniają także eksperci portalu MojeBankowanie.pl. W 2018 r. Euro Bank S.A. został wyróżniony tytułem „Instytucja Roku” w kategoriach „Najlepsza jakość obsługi w placówce” oraz „Najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych”. W przypadku obsługi w kanałach zdalnych to już trzeci rok z rzędu, gdy eurobank znalazł się na podium. Obsługa w placówkach została nagrodzona po raz drugi.

Jakość obsługi w ogromnej mierze zależy od wsparcia ze strony nowych technologii – w 2017 r. eurobank zainicjował program robotyzacji procesów biznesowych w back-office oraz windykacji. Optymalizował swoje systemy informatyczne.

Sukces zależy od jakości i zaangażowania zespołu – dlatego eurobank dąży do zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju poprzez szkolenia oraz stworzenie przyjaznej atmosfery. Te wysiłki zostały docenione przez Top Employers Institute, który wyróżnił eurobank certryfikatem Top Employer Polska 2018.

Kolejny sukces emisji obligacji

O zaufaniu wśród inwestorów świadczy udana emisja obligacji, którą eurobank przeprowadził w listopadzie 2017 r. Oferta publiczna obligacji serii C była skierowana do inwestorów instytucjonalnych – popyt dwukrotnie przekroczył wartość oferty. Ostatecznie eurobank przydzielił 2,5 tys. obligacji o łącznej wartości 250 mln zł. Termin ich zapadalności przypada za cztery lata. W tym czasie inwestorzy będą dostawać odsetki wyliczane według stopy WIBOR6M powiększonej o marżę w wysokości 0,82 pkt. proc., wypłacane w okresach półrocznych.

Emisja obligacji serii C była trzecią w historii eurobanku. Łączna suma środków pozyskanych
z dotychczasowych emisji obligacji wynosi obecnie 740 mln zł. Wszystkie emisje są organizowane w ramach rozpoczętego w 2015 r. Programu Emisji Obligacji o maksymalnej wartości 2 mld zł.

Ponad 55 tys. zł dla Fundacji Mam Marzenie. #BezSmogu

eurobank angażuje się w sprawy społeczne. W 2017 r. zorganizował akcję „Our People Round the World” – w jej ramach ponad 500 pracowników eurobanku uprawiało dyscypliny związane z pokonywaniem dystansu, a bank za każdy kilometr wpłacił 1 zł na rzecz wybranej przez pracowników Fundacji Mam Marzenie.
W efekcie jej konto zostało zasilone kwotą ponad 55 tys. zł.

W 2017 r. eurobank zorganizował także akcję #BezSmogu, w ramach której zamontował na placówkach 50 czujników smogu. Ich liczba będzie sukcesywnie zwiększana. Odczyty z czujników można śledzić na stronie map.airly.eu.

Plany eurobanku na 2018 r.:

  • w zakresie zaangażowania społecznego:

Alexis Lacroix, prezes eurobanku: – Jesteśmy zaangażowani w sprawy społeczne. W 2018 r. ponownie zorganizujemy akcję charytatywną „Our People Round the World”. Będziemy również kontynuować rozpoczętą w 2017 r. akcję #BezSmogu, która stanie się dla nas kluczowa w najbliższych latach.

  • w zakresie zmian prawnych:

Marcin Ciszewski, wiceprezes eurobanku: – W 2018 r. wchodzi w życie wiele europejskich regulacji, mających na celu zwiększenie ochrony i informacji dla Klientów. eurobank będzie wprowadzał wszystkie zmiany w sposób najbardziej dla nich przyjazny.

  • w zakresie obsługi Klienta:

Wojciech Humiński, wiceprezes eurobanku: – Naszym celem na 2018 r. jest ciągłe podnoszenie poziomu jakości obsługi Klienta, w tym skrócenie czasu rozpatrywania reklamacji i czasu obsługi we wszystkich kanałach. Znacząco rozwiniemy sieć placówek franczyzowych.

  • w zakresie nowych technologii:

Mariusz Kaczmarek, wiceprezes eurobanku: – W 2018 roku rozszerzymy nasze doświadczenia z botami o chatboty i voiceboty. Chatboty mogą z powodzeniem wspierać pracowników w codziennych sytuacjach, takich jak przeszukanie bazy wiedzy czy realizacji podstawowych czynności, które obecnie realizowane są w zespołach helpdeskowych.

  • w zakresie oferty produktowej:

Radosław Księżopolski, wiceprezes eurobanku: – W 2018 r. zaproponujemy Klientom całkowicie nową ofertę konta osobistego. Pracujemy nad tym, aby cechowała ją prostota m.in. w zakresie opłat i prowizji. Chcemy również, by proces uruchomienia kredytu odnawialnego związanego z kontem był jak najbardziej przyjazny. Aktywni Klienci nie tylko będą korzystać z konta za darmo, lecz także zyskają dodatkowe benefity.