Dziesiąte urodziny Tempo Finanse Sp z o.o.

Tempo Finanse Sp z o.o. to firma, która istnieje na rynku polskim od lat i w tym roku obchodzi swoje dziesiąte urodziny. W 2007 r. firma  rozpoczęła działalność na skalę ogólnopolską dzięki otrzymaniu wsparcia zewnętrznego inwestora, który postanowił zainwestować w business pożyczkowy. Tę datę uznajemy za  oficjalny początek działalności. Wystartowaliśmy koncentrując się na rozwoju sieci terenowych oddziałów w północnej, zachodniej i południowej Polsce. Struktura oparta o Doradców Finansowych znających lokalne społeczności – ich problemy i potrzeby – pozwalała zarówno na rozwój bazy klientów, jak i zapewnienie wysokiej jakości obsługi. To ten element, którym Tempo Finanse zawsze starało się wyróżniać – wysoką jakością portfela pożyczek wynikającą z odpowiedzialnego, bezpiecznego pożyczania.

Filarami firmy są bez wątpienia wspaniali ludzie, którzy tworzyli i tworzą oblicze Tempo Finanse. W ciągu tych 10 lat mieliśmy okazję współpracować z wieloma osobami. Każda z nich to dla firmy ogromny zastrzyk energii, kreatywności i przede wszystkim doświadczenia, ponieważ aż 75% naszych pracowników ma od 30 do 50 lat. W Tempo Finanse mocno stawiamy także na stabilność zatrudnienia i mam na to wymierne liczby. Od 2015 roku systematycznie monitorujemy wskaźniki rotacji i stabilności pracowników, dzięki czemu one stale rosną. Analiza pokazała, że ponad połowa pracowników (dokładnie 52%) pracuje dla Tempo Finanse powyżej 3 lat (w tym 35% powyżej 5 lat). Osoby pracujące od roku do dwóch lat stanowią 25% liczby pracowników. Możemy być konkurencyjni na rynku dzięki doświadczeniu i zaangażowaniu naszych ludzi. Chcąc zatrzymać tych wartościowych, postanowiliśmy przeprowadzić badanie satysfakcji pracowników, aby poznać czynniki, które w największym stopniu wpływają na motywację pracy zespołu. Wyniki bardzo pozytywnie nas zaskoczyły, gdyż średni poziom satysfakcji wyniósł aż 72% co plasuje nasza firmę w strefie wysokich wyników, charakterystycznej dla najbardziej skutecznych firm. To, co szczególnie doceniono (na poziomie 90%), to formę zatrudnienia. Zawsze przykładaliśmy szczególną uwagę do umów o pracę, zapewniających pracownikom poczucie stabilizacji. 85% to atmosfera w zespole. Szczycimy się tym, że mimo wielkości firmy jesteśmy w stanie zbudować niekorporacyjną, partnerską atmosferę. Aż 85% pracowników doceniło jasno określone cele, co jest niezmiernie trudne w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym.

Tempo Finanse jest też właścicielem marki Finan Pożyczki, której rozpoznawalność rośnie z każdym rokiem. Konkurencja na rynku w branży pożyczkowej jest bardzo duża i dlatego zbudowanie silnej marki staje się priorytetem większości firm z branży. Silna marka  to większa rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów, to największy kapitał firmy. Dlatego konsekwentne inwestowanie w markę to jeden z naszych priorytetów na przyszłość.

Tempo Finanse to także technologia. Jako pierwsi na rynku wdrożyliśmy innowacyjne procesy obsługi klientów i produktów oparte o aplikację mobilną. Jest ona wykorzystywana na tabletach przez wszystkich pracowników i współpracowników pionu operacyjnego oraz działu kontroli. Wsparcie procesów takich jak np.: pozyskanie klientów, elektroniczny obieg dokumentów (w tym umów z klientami), minimalizacja rotacji klientów, kontrola wyników i jakości wykonywanej pracy, CRM –  spowodowało poprawę wielu czynników wpływających na jakość, szybkość obsługi i optymalizację działań. Przełożyło się to bezpośrednio na rentowność oraz wpłynęło pozytywnie na postrzeganie spółki przez naszych odbiorców. Zastosowane rozwiązanie jest bardzo elastyczne. Pozwala na błyskawiczne dostosowanie się do dynamicznych zmian generowanych przez potrzeby konsumentów oraz niestabilną sytuację legislacyjną w obszarze prowadzonej przez spółkę działalności. Tworząc oprogramowanie, nie zapomnieliśmy o tym, że asortyment produktów przez nas oferowanych w przyszłości może się zmienić i wyjść daleko poza obszar pożyczek. Dlatego też wprowadziliśmy szereg funkcji pozwalających na zbieranie informacji niezbędnych do zdiagnozowania i analizy potencjału sprzedaży zupełnie nowych ofert. Postawiliśmy na mobilność i szybkość przepływu informacji bezpośrednio od klienta (poprzez aplikację) do pracowników wszystkich działów oraz w drugą stronę. Informacja jest dostępna natychmiast po jej uzyskaniu. Jest od razu przekazywana na tablety innych pracowników, widoczna w szerokiej palecie raportów pozwalających na szerokie spektrum różnych analiz i przechowywana do późniejszej eksploracji w ujęciu historycznych danych.

Zgodnie z planem Tempo Finanse będzie w przyszłości konsekwentnie realizować przyjętą strategię działania opartą na inwestowaniu w pracowników, wdrażaniu najwyższych standardów obsługi klienta oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii w zarządzaniu i nowoczesnych narzędzi sprzedaży. W planach jest też dalsza inwestycja w budowanie silnej marki, rozpoznawalnej na rynku polskim.