TU Europa z tytułem Mistrz Biznesu

Innowacyjne działania proklienckie, wyprzedzanie trendów rynkowych i nieszablonowe rozwiązania z zakresu insurtech – te kompetencje docenił magazyn Businessman.pl przyznając Towarzystwu Ubezpieczeń Europa tytuł Mistrz Biznesu w kategorii „Ubezpieczenia”.

Ideą plebiscytu Mistrz Biznesu jest uhonorowanie firm, które w minionym roku w szczególny sposób wykazały się mistrzostwem w prowadzeniu biznesu. Są one oceniane pod kątem osiąganych wyników ekonomicznych, śmiałości wizji gospodarczej, biegłości w zarządzaniu, radzenia sobie z przeciwnościami i skuteczności w podboju nowych rynków. Wręczenie nagród odbyło się 3 marca br. na specjalnej gali w Serocku pod Warszawą. Prestiżową statuetkę dla TU Europa odebrał wiceprezes zarządu Marat Nevretdinov.

Kapituła konkursu zwróciła uwagę na to, że w minionym roku TU Europa, niezmiennie charakteryzowało się innowacyjnością, było prekursorem wielu nowych rozwiązań na rynku ubezpieczeniowym i stawiało klienta w centrum uwagi, proponując mu nowoczesne produkty i sposoby obsługi.

Postawiliśmy na odwagę, szybkość, konsekwencję i nieszablonowe podejście do robienia biznesu. Wierzę, że w obecnych warunkach są to jedyne właściwe składniki długoterminowego sukcesu. Fakt, że dostaliśmy prestiżową nagrodę Businessman.pl potwierdza, iż obrany kierunek jest słuszny. Jednocześnie nie zamierzamy spocząć na laurach. Tytuł Mistrz Biznesu zobowiązuje do dalszego wytrwałego wysiłku w imię coraz lepszego spełnienia oczekiwań naszych klientów – podkreśla Marat Nevretdinov, wiceprezes TU Europa.

TU Europa została uhonorowana za innowacje zmieniające sposób jej działania w 2016 r. Chodzi przede wszystkim o transformację modelu biznesowego firmy i wdrożenie nowej strategii, w ramach której produkty ubezpieczyciela oferowane są wielokanałowo. Innym przykładem jest unikatowy wewnętrzny inkubator pomysłów – inicjatywa gromadząca pracowników, którzy kreują i wdrażają nowatorskie pomysły biznesowe.

Organizatorzy konkursu docenili również rozwiązania insurtech np. autorską aplikację Customer View 360, która gromadzi w jednym miejscu kompleksowe dane o poszczególnych klientach. Narzędzie bardzo ułatwia obsługę, ponieważ pracownik TU Europa może błyskawicznie sprawdzić, jakie klient ma lub miał w przeszłości ubezpieczenia, czy zgłaszał szkodę, roszczenie lub reklamację, bądź na jakim etapie znajduje się rozpatrywana sprawa. Unikatowym rozwiązaniem jest także API produktowe (Application Programming Interface), które zapewnia bezobsługową wymianę danych z systemami partnerów biznesowych. Pozwala ono na prezentację oferty, wykonanie kalkulacji składki, zakup i wydruk polisy. Raz przygotowane rozwiązanie informatyczne umożliwia podłączenie do API wielu partnerów. TU Europa nie poprzestaje na tych wdrożeniach. Bardzo zaawansowane są również prace nad hurtownią danych jako podstawą „CRM XXI wieku”.

Nagroda Mistrz Biznesu trafiła do TU Europa także za prokonsumenckie podejście. Aby zwiększyć komfort korzystania z ubezpieczeń, firma wprowadziła liczne usprawnienia podnoszące jakość obsługi. Nowoczesna strona internetowa w technologii RWD, innowacyjny w świecie ubezpieczeniowym czat jako kanał komunikacji z klientami, pomocne infografiki dołączane do ubezpieczeń oraz możliwość pełnej komunikacji i likwidacji szkód on-line wyróżniają TU Europa jako przyjaznego i sprawdzonego ubezpieczyciela.