Strona główna / Członkostwo / Dlaczego warto dołączyć
Członkostwo
Dlaczego warto dołączyć?
Jesteśmy organizacją zrzeszającą firmy i instytucją z szeroko pojętego sektora finansowego. Skupiamy blisko 100 firm z 8 sektorów rynku usług finansowych. Reprezentujemy branżę finansową wobec instytucji publicznych, występujemy jako “głos biznesu” w relacji z urzędami, organami nadzoru i organizacjami samorządowymi rynku finansowego i konsumenckimi. Członkostwo w ZPF zapewnia szereg korzyści dla samych firm członkowskich, jak i dla całej branży, m.in.:
- możliwość budowania relacji branżowych i współpracy z uznanymi partnerami zrzeszonymi w ZPF, wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk,
- szybki dostęp do informacji ważnych z punktu widzenia firm z sektora finansowego, w tym pełnych i aktualnych rekomendacji i interpretacji najważniejszych regulacji prawnych, jak również wsparcie Członków w praktycznym wdrożeniu przepisów prawnych,
- udział w procesie legislacyjnym w Polsce i w Europie i możliwość bezpośredniego konsultowania i opiniowania projektowanych przez ustawodawcę nowych regulacji prawnych istotnych dla branży lub zmian w istniejących regulacjach,
- bezpłatny dostęp do najbardziej aktualnych wyników badań i analiz na temat poszczególnych sektorów rynku finansowego oraz prognoz rynku i koniunktury, opracowywanych przez specjalistów ZPF, jak również we współpracy z uznanymi instytucjami badawczymi w Polsce,
- współpraca z administracją publiczną i rządową w Polsce, udział w inicjatywach na rzecz rozwoju sektora finansowego,
- uczestnictwo w inicjatywach na poziomie UE, za pośrednictwem międzynarodowej organizacji Eurofinas,
- uczestnictwo w spotkaniach branżowych organizowanych specjalnie dla Członków,
- uczestnictwo na preferencyjnych warunkach w studiach podyplomowych oraz innych inicjatywach organizowanych przez Związek w celu podnoszenia kompetencji pracowników podmiotów należących do ZPF i profesjonalizacji branży,
- uczestnictwo lub ewentualne prowadzenie dedykowanych Członkom systematycznych webinarów (ok. 2 miesięcznie) w specjalnym cyklu: #merytorycznyZPF,
- rozpoznawalność marki firmy członkowskiej, jako należącej do elitarnej grupy podmiotów o zweryfikowanej jakości standardów etycznych,
- możliwość wymiany doświadczeń i rzetelnej, merytorycznej komunikacji z organizacjami konsumenckimi i podmiotami, których zadaniem statutowym jest ochrona praw konsumentów,
- wzmacnianie wizerunku marki firmy członkowskiej w oczach klientów i kontrahentów,
- zwiększenie widoczności i promocję marki Członka, m.in. poprzez publikacje na stronie ZPF oraz możliwość uczestnictwa w projektach branżowych promowanych w mediach,
- realny wpływ na tworzenie standardów działania w branży finansowej w Polsce i przyszłość sektora.