Członkostwo

Dlaczego warto dołączyć?

Jesteśmy organizacją zrzeszająca firmy i instytucjom z szeroko pojętego sektora finansowego. Skupiamy blisko 100 firm z 8 sektorów rynku usług finansowych. Reprezentujemy branżę finansowąwobec instytucji publicznych, występujemy jako “głosu biznesu” w relacji z urzędami, organami nadzoru i organizacjami samorządowymi rynku finansowego i konsumenckimi. Członkostwo w ZPF zapewnia szereg korzyści dla samych firm członkowskich, jak i dla całej branży, m.in.:

  • możliwość budowania relacji branżowych i współpracy z uznanymi partnerami zrzeszonymi w ZPF, wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk,
  • szybki dostęp do informacji ważnych z punktu widzenia firm z sektora finansowego, w tym pełnych i aktualnych rekomendacji i interpretacji najważniejszych regulacji prawnych, jak również wsparcie Członków w praktycznym wdrożeniu przepisów prawnych,
  • udział w procesie legislacyjnym w Polsce i w Europie i możliwość bezpośredniego konsultowania i opiniowania projektowanych przez ustawodawcę nowych regulacji prawnych istotnych dla branży lub zmian w istniejących regulacjach,
  • bezpłatny dostęp do najbardziej aktualnych wyników badań i analiz na temat poszczególnych sektorów rynku finansowego oraz prognoz rynku i koniunktury, opracowywanych przez specjalistów ZPF, jak również we współpracy z uznanymi instytucjami badawczymi w Polsce,
  • współpraca z administracją publiczną i rządową w Polsce, udział w inicjatywach na rzecz rozwoju sektora finansowego,
  • uczestnictwo w inicjatywach na poziomie UE, za pośrednictwem międzynarodowej organizacji Eurofinas,
  • uczestnictwo w spotkaniach branżowych organizowanych specjalnie dla Członków,
  • uczestnictwo na preferencyjnych warunkach w studiach podyplomowych oraz innych inicjatywach organizowanych przez Związek w celu podnoszenia kompetencji pracowników podmiotów należących do ZPF i profesjonalizacji branży,
  • uczestnictwo lub ewentualne prowadzenie dedykowanych Członkom systematycznych webinarów (ok. 2 miesięcznie) w specjalnym cyklu: #merytorycznyZPF,
  • rozpoznawalność marki firmy członkowskiej, jako należącej do elitarnej grupy podmiotów o zweryfikowanej jakości standardów etycznych,
  • możliwość wymiany doświadczeń i rzetelnej, merytorycznej komunikacji z organizacjami konsumenckimi i podmiotami, których zadaniem statutowym jest ochrona praw konsumentów,
  • wzmacnianie wizerunku marki firmy członkowskiej w oczach klientów i kontrahentów,
  • zwiększenie widoczności i promocję marki Członka, m.in. poprzez publikacje na stronie ZPF oraz możliwość uczestnictwa w projektach branżowych promowanych w mediach,
  • realny wpływ na tworzenie standardów działania w branży finansowej w Polsce i przyszłość sektora.