Jakie są potrzeby klientów? eurobank to sprawdził

eurobank przeprowadził wewnętrzne badanie preferencji finansowych klientów. Na jego podstawie przygotował nową ofertę kont osobistych. Klienci mogą m.in. skorzystać z nowego rachunku bieżącego „Na co dzień” oraz odświeżonych kont „Active” i „Prestige”. W ramach akcji promocyjnych bank gwarantuje również niezmienność wybranych warunków prowadzenia konta „Active” przez 2 lata oraz oferuje możliwość otrzymania bonusu w wysokości 500 zł przy koncie „Na co dzień”.

– Staramy się słuchać i zrozumieć naszych klientów, aby stworzyć produkty i usługi będące odpowiedzią na ich rzeczywiste potrzeby. W okresie od sierpnia 2014 do sierpnia 2016 otworzyliśmy prawie 220 tysięcy kont osobistych w pakiecie Active, Prestige i Classic. Kolejnym krokiem było przeprowadzenie rozbudowanego badania segmentacyjnego. Pokazało ono, że to nie dochód i wiek są kluczowe przy określaniu potrzeb klienta, lecz sposób korzystania z konta oraz postawa względem zakupów i zarządzania finansami. W efekcie powstała nowa oferta kont osobistych eurobanku, dostosowana do różnych grup klientów. Teraz każdy może wybrać wariant konta i zestaw usług dodatkowych, zgodny ze swoim stylem życia. – mówi Wojciech Frabiński, dyrektor departamentu zarządzania segmentami klientów w eurobanku.

Charakterystyka grup

eurobank wyróżnił kilka modelowych grup klientów w oparciu o przeprowadzone przez siebie badanie. Podstawą do przyporządkowania były postawy względem finansów oraz kanały korzystania z usług bankowych, a nie kryteria demograficzne czy dochodowe.

W zależności od preferencji, odpowiednie konto znajdą dla siebie:

• Osoby, które cenią wsparcie doradcy w placówce banku (dla wielu osób, nawet tych które na co dzień korzystają z Internetu, m.in. w celu kontaktu ze znajomymi, sprawdzania ofert czy zapoznania się z najnowszymi informacjami, niezwykle ważny jest osobisty kontakt z wykwalifikowanym pracownikiem banku przy załatwianiu ważnych dla nich spraw finansowych).

• Osoby, które preferują realizację codziennych operacji finansowych poprzez kanały zdalne oraz oczekują jednocześnie prostych i niezmiennych warunków prowadzenia konta. Szczególnie ważna jest dla nich stabilność warunków w dłuższej perspektywie. Osoby te poszukają oferty, która zapewni im możliwie niski koszt prowadzenia konta, ale przy zachowaniu odpowiedniej jakości.

• Osoby, które wymagają od banku więcej, cenią dodatkowe benefity i produkty dopasowane do ich wysokich standardów. Są skłonne do skorzystania z dodatkowych usług czy spełnienia pewnych warunków, o ile będzie się to wiązać z konkretnymi korzyściami. Często  otwarte na nowoczesne metody zarządzania kontem, jak np. poprzez bankowość mobilną.

Konto „Na co dzień”
W ofercie eurobanku pojawiło się nowe konto osobiste: „Na co dzień” – łączy ono tradycyjną bankowość w placówce z nowoczesną bankowością mobilną. Konto to w ramach jednej, stałej miesięcznej opłaty za prowadzenie konta (7 zł lub 5 zł w przypadku ukończenia 65 lat) oferuje pakiet najważniejszych dla większości klientów usług. Obejmuje on m.in.:

• darmowe wydanie i posiadanie karty płatniczej do konta (bez dodatkowych warunków do spełnienia)
• darmowe wypłaty w PLN  ze wszystkich bankomatów w Polsce i placówkach eurobanku
• darmowe przelewy i zlecenia stałe w bankowości mobilnej i  internetowej (klienci nie ponoszą też żadnych kosztów związanych z autoryzacją transakcji przy użyciu haseł SMS lub tokena GSM).

Ponadto – przede wszystkim dla klientów, którzy szczególnie cenią sobie obsługę w placówkach banku ważnym benefitem nowego konta będą:

• darmowe przelewy i zlecenia stałe w placówkach (w tym opłacanie rachunków np. za media) – niezależnie od ich liczby.

Dodatkowo, w terminie od 1.10.2016 do 31.12.2016 w ramach konta „Na co dzień” eurobank oferuje akcję promocyjną „Konto z bonusem nawet 500 zł”. Klienci aktywnie korzystający z nowego konta oraz z dodatkowych produktów i usług eurobanku mogą zyskać nawet 500 złotych w ciągu pierwszego roku od daty otwarcia konta.

– Otrzymując dochód na konto „Na co dzień” otwarte w ramach promocji oraz płacąc za codzienne zakupy powiązaną z nim kartą można zyskać 200 złotych. Za korzystanie z aplikacji mobilnej, limitu w koncie, karty kredytowej i lokaty można otrzymać łącznie kolejne 150 złotych. Dla najaktywniejszych klientów, którzy bankują z nami przez cały rok, przygotowaliśmy dodatkowy ekstra bonus w wysokości 150 złotych –  za spełnienie wszystkich warunków akcji promocyjnej. Udział w akcji to szansa na realne korzyści – aż 500 złotych już w pierwszym roku od założenia konta. – wyjaśnia Karolina Olszewska, produkt manager w departamencie rozwoju produktów i kanałów zdalnych w eurobanku.

Załącznik do informacji prasowej(2)

Konto „Active” – 2-letnia gwarancja stałych warunków cenowych w ramach promocji
Nowoczesne i mobilne konto „Active” dedykowane jest przede wszystkim klientom, którzy preferują realizację codziennych operacji finansowych poprzez kanały zdalne. Oferuje ono m.in.:

• darmowe przelewy do innego banku w bankowości mobilnej i internetowej (klienci nie ponoszą też żadnych kosztów związanych z autoryzacją transakcji przy użyciu haseł SMS lub tokena GSM) oraz wykonywanie zleceń stałych
• bezpłatne prowadzenie konta (np. w przypadku wpływu dochodu w kwocie min. 1500 złotych)
• zwrot opłaty za posiadanie karty płatniczej do konta (w przypadku zaksięgowania na rachunku w danym miesiącu płatności kartami do konta na łączną kwotę min. 400 złotych)
• darmowe wypłaty w PLN  ze wszystkich bankomatów w Polsce i placówkach eurobanku
• bezpłatny pakiet pomocy assistance (pomoc domowa, pomoc medyczna, pomoc komputerowa)
• możliwość skorzystania z Programu „Rodzina i Przyjaciele” (jego uczestnicy otrzymają zwrot w wysokości 5% za płatności kartą debetową na rozrywkę, sport i rekreację. Money back obejmuje wydatki związane przede wszystkim ze wspólnym spędzaniem wolnego czasu. Lista wydatków objętych zwrotem w Programie zawiera kilkanaście kategorii w tym m.in. hotele, transport pasażerski (np. bilety lotnicze i kolejowe), restauracje i bary, biura podróży, ośrodki SPA, salony masażu, obiekty sportowe, sklepy rowerowe oraz wiele innych. Biorąc udział w Programie można zyskać nawet do 60 złotych miesięcznie – czyli aż 720 złotych rocznie.)

Co ważne – klienci, którzy założą konto „Active” w terminie od 1.10.2016 do 31.03.2017 r. otrzymują w ramach akcji promocyjnej unikalną, 2-letnią gwarancję stałych warunków cenowych dot. prowadzenia konta, wydania i posiadania karty płatniczej do konta oraz wypłat z bankomatów w całej Polsce.

Konto „Prestige”
eurobank zachował zalety oraz program dodatkowy „Rodzina i Przyjaciele” w ramach konta „Prestige”, które w kwietniu br. zostało nagrodzone jako najlepsze konto bankowe na polskim rynku w plebiscycie „Złoty Bankier”, organizowanym przez Puls Biznesu oraz portal bankier.pl. Gwarantuje ono m.in.:

• dostęp do bezpłatnych bankomatów na całym świecie
• możliwość skorzystania z Programu „Rodzina i Przyjaciele” (jego uczestnicy otrzymają zwrot w wysokości 5% za płatności kartą debetową na rozrywkę, sport i rekreację. Money back obejmuje wydatki związane przede wszystkim ze wspólnym spędzaniem wolnego czasu. Lista wydatków objętych zwrotem w Programie zawiera kilkanaście kategorii w tym m.in. hotele, transport pasażerski (np. bilety lotnicze i kolejowe), restauracje i bary, biura podróży, ośrodki SPA, salony masażu, obiekty sportowe, sklepy rowerowe oraz wiele innych. Biorąc udział w Programie można zyskać nawet do 60 złotych miesięcznie – czyli aż 720 złotych rocznie.)

Dodatkowe korzyści posiadania konta „Prestige”, skrojonego na miarę nowoczesnego i wymagającego klienta, to:

• bezpłatne prowadzenie konta (np. jeśli suma miesięcznych wpływów wyniesie min. 4000 złotych)
• zwrot opłaty za posiadanie karty płatniczej do konta (w przypadku zaksięgowania na rachunku w danym miesiącu płatności kartami do konta na łączną kwotę min. 500 złotych)
• darmowe przelewy do innego banku realizowane w placówkach eurobanku oraz w bankowości internetowej i mobilnej  – niezależnie od ich liczby
• szeroki pakiet bezpłatnej pomocy assistance (pomoc domowa, pomoc medyczna, pomoc komputerowa)  i usługi concierge (m.in. możliwość rezerwacji stolika w restauracji w kraju i za granicą)

W ofercie eurobanku znajduje się także konto „Junior”, skierowane do dzieci i młodzieży w wieku od 13 do 18 lat, które oferuje:

• bezpłatne prowadzenie konta (jeśli np. opiekun posiada własne konto w eurobanku)
• bezpłatne wydanie karty płatniczej
• darmowe wypłaty w PLN  ze wszystkich bankomatów w Polsce i placówkach eurobanku
• możliwość skorzystania z Programu „Rodzina i Przyjaciele”

*****

INFORMACJE PRAWNE:
Badanie przeprowadzone zostało przez GfK Polonia na zlecenie eurobanku w drugiej połowie 2015 r. na próbie 1700 klientów banków w Polsce.
Konto Na co dzień
Akcja promocyjna „Konto z bonusem nawet 500 zł” trwa od 1.10.2016 r. do 31.12.2016 r. i dotyczy pakietu konta „Na co dzień”. Uczestnikiem Akcji może być osoba, która w momencie przystąpienia do niej nie jest współposiadaczem ani posiadaczem konta dla osób fizycznych prowadzonego przez Bank. Aby przystąpić do Akcji promocyjnej należy wypełnić formularz zgłoszeniowy w placówce Banku lub online na www.konto-eurobank.pl/nacodzien do 31.12.2016 r. oraz otworzyć konto „Na co dzień” w placówce Banku do 31.12.2016 r. lub  złożyć wniosek online do 31.12.2016  r.(umowa musi być zawarta do 15.01.2017 r.). Dochód oznacza wpływ z tytułu wynagrodzenia, emerytury lub renty przekazywany przez pracodawcę/podmiot zobowiązany do jego wypłaty lub osobę, z którą Uczestnik zawarł umowę cywilnoprawną /organ emerytalno-rentowy na Konto, w kwocie min. 500 zł.
Przyznanie limitu kredytowego zależy od indywidualnej oceny wnioskodawcy i od wyniku badania jego zdolności kredytowej.
Konto Active
2-letnia gwarancja warunków cenowych dotyczy niezmienności wysokości opłat i prowizji oraz warunków zwolnienia dla Klientów, którzy w ramach Akcji promocyjnej „Konto Active z 2- letnią gwarancją” otworzą konto w pakiecie Active lub dokonają zmiany obecnie posiadanego pakietu na ww.
W ramach Akcji promocyjnej:
Opłata miesięczna za prowadzenie konta nie jest pobierana jeżeli suma wpływów na konto wyniosła 1500 PLN lub średnie saldo depozytów wyniosło 15 000 PLN w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie opłaty, a w wypadku niespełnienia ww. warunków wynosi 9 PLN.
Opłata za posiadanie kart MasterCard Debit i Visa Electron wynosi 4,90 zł. Po spełnieniu warunków kwalifikujących do jej zwrotu zwrot realizowany jest do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano opłatę. Brak opłaty za wypłaty gotówki w PLN ze wszystkich bankomatów w kraju. Akcja promocyjna trwa w okresie od 01.10.2016 r. do 31.03.2017 r.
Konto Prestige
Konto Prestige w kwietniu 2016 r. zostało nagrodzone jako najlepsze konto bankowe na polskim rynku w plebiscycie „Złoty Bankier” (badanie zostało przeprowadzone w okresie: styczeń-marzec 2016 w oparciu o obowiązującą w tym czasie ofertę).
Bezpłatne wypłaty z bankomatów na całym świecie dotyczą konta Prestige z kartą MasterCard Debit.
Opłata miesięczna za prowadzenie konta nie jest pobierana jeżeli suma wpływów na konto wyniosła 4000 PLN lub średnie saldo depozytów wyniosło 50 000 PLN w miesiącu kalendarzowym poprzedzającym pobranie opłaty. W razie niespełnienia ww. warunków wyniesie 21 PLN.
Opłata za posiadanie kart MasterCard Debit i Visa Electron wynosi 4,90 zł. Po spełnieniu warunków kwalifikujących do jej zwrotu zwrot realizowany jest do 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano opłatę.
Program „Rodzina i Przyjaciele” dotyczy kont Active  i Prestige . Osoba małoletnia może otworzyć konto tylko w pakiecie Junior. Zwrot za wydatki kartą wynosi maks. 60 zł miesięcznie i dotyczy transakcji bezgotówkowych zrealizowanych kartami Posiadacza konta wydanymi do rachunku bieżącego objętego Programem.
Pakiet assistance wymaga aktywacji. Szczegóły, w tym ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności Ubezpieczyciela oraz wysokość pokrywanych wydatków, dotyczące Ubezpieczenia Assistance, są zawarte w: Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia Medical Assistance, Home Assistance, Assistance sprzętu komputerowego i Concierge posiadaczy kont w Euro Banku S.A. ubezpieczyciel TUiR Allianz S.A,. Bank działa jako pośrednik ubezpieczeniowy na rzecz wielu zakładów ubezpieczeń, w tym TUiR Allianz S.A. i przestrzega Rekomendacji Związku Banków Polskich dotyczącej dobrych praktyk na rynku bancassurance.
Bezpłatne przelewy do innego banku w pakiecie na co dzień, active i prestige nie dotyczą płatnych przelewów ekspresowych, SORBNET, przelewów do ZUS i US.
Aplikacja mobilna jest dostępna dla kont osobistych z dostępem do bankowości internetowej i tokenem GSM jako zabezpieczeniem i wymaga aktywacji.
Szczegóły oferty, w tym opłaty i prowizje, Regulaminy: Konta dla osób fizycznych, Wydawania i używania debetowych kart płatniczych, Programu „Rodzina i Przyjaciele”, Akcji promocyjnej „Konto z Bonusem nawet 500 zł”, Akcji promocyjnej „Konto Active z 2-letnią gwarancją” oraz Przewodnik po bankowości elektronicznej, zawierający informacje o wymaganych systemach operacyjnych na urządzeniach mobilnych dla aplikacji mobilnej, warunki ww. Ubezpieczeń dostępne są w placówkach Banku oraz na www.eurobank.pl  w zakładce dokumenty.