W Wonga spłacisz pożyczkę BLIKIEM

Klienci Wonga mogą spłacać raty pożyczek korzystając z systemu płatności mobilnych BLIK. Specjalizująca się w pożyczkach online firma rozpoczęła współpracę z operatorem systemu, Polskim Standardem Płatności, jako pierwszy podmiot z tego sektora rynku finansowego Polsce.

Chcemy, żeby cały proces – od wnioskowania o pożyczkę online w Wonga, po jej spłatę – był prosty, transparentny i jak najbardziej przyjazny dla klientów. Z naszych danych wynika, że wszyscy nasi klienci korzystają z telefonów komórkowych. Wiemy, że wielu posługuje się systemem BLIK, dlatego wprowadziliśmy możliwość szybkiej spłaty raty pożyczki za pomocą tego rozwiązania – mówi Marcin Borowiecki, prezes zarządu Wonga w Polsce. – Coraz więcej osób w Polsce korzysta z innowacyjnych i bezpiecznych metod płatności. Wpisujemy się w ten trend i udostępniamy naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązania, które ułatwią ich codzienne życie – dodaje. Już dziś aż 64 proc. klientów Wonga spłaca swoje zobowiązania przed terminem.

Spłata pożyczki z BLIK będzie możliwa podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem Wonga. Aby spłacić ratę korzystając z BLIK wystarczy uruchomić aplikację mobilną swojego banku i przekazać konsultantowi Wonga wygenerowany, jednorazowy kod BLIK, składający się z sześciu cyfr. Pracownik call center wprowadzi go do systemu. Dla bezpieczeństwa transakcji płatnik każdorazowo potwierdzi transakcję w telefonie. Cały proces potrwa jedynie kilkanaście sekund.

– Współpraca z Wonga inicjuje zupełnie nowy obszar zastosowania BLIKA. To pokazuje tylko, jak duży potencjał ma ta metoda dokonywania płatności mobilnych. Wychodzimy naprzeciw użytkownikowi, który chce w szybki i wygodny sposób dokonać spłaty swoich zobowiązań. Jednocześnie gwarantujemy najwyższy standard bezpieczeństwa, bo każda transakcja potwierdzana jest przez użytkownika aplikacji w telefonie specjalnym kodem – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

***

O wonga.com

Firma Wonga jest liderem branży finansów online, specjalizuje się w pożyczkach internetowych. Wonga rozpoczęła działalność w 2007 roku w Wielkiej Brytanii, gdzie dotychczas firma udzielił tam ponad 10 milionów pożyczek. Obecnie Wonga działa już na trzech kontynentach, a od 2012 roku w Polsce. Od swoich początków na polskim rynku koncentruje się na konsumentach sprawnie zarządzających swoim budżetem i zachowujących płynność finansową, poszukujących jednocześnie alternatywy dla produktów bankowych. Wongę wyróżnia oferta, która wynagradza klientom terminowe spłaty. Jako pierwsza firma pożyczkowa na polskim rynku podpisała również umowę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany informacji na temat rzetelnych płatników. W czerwcu 2015 roku firma uruchomiła unikatową platformę edukacyjną Kapitalni.org, która jest ściśle powiązana z produktem Wonga. W zamian za udział w kursach edukacyjnych, konsumenci uzyskują dostęp do tańszego finansowania. W efektywną edukację finansową firma chce zaangażować do 2017 roku pół miliona swoich zarejestrowanych klientów. Wonga ofertuje pożyczki krótkoterminowe oraz ratalne. Maksymalna kwota pożyczki wynosi 8 tys. zł.

 

O Polskim Standardzie  Płatności i systemie płatności mobilnych BLIK

BLIK – powszechny system płatności mobilnych to projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski i Inteligo) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Od maja 2016 r.z BLIKA mogą korzystać klienci Getin Noble Banku, a kolejni wydawcy i agenci są w trakcie finalizacji ustaleń związanych z uczestnictwem w systemie BLIK.

Premiera BLIK w Polsce stanowi przełomowy moment procesu tworzenia krajowego, powszechnego standardu płatności, wykorzystującego nowoczesne technologie. Otwartość na współpracę z innymi instytucjami finansowymi na równych zasadach daje perspektywę błyskawicznego rozwoju i ustawicznego powiększania sieci akceptacji płatności telefonem, co jest gwarantem szerokiej gamy możliwości oferowanych użytkownikom.

Więcej informacji na temat systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie http://www.blikmobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności – http://www.polskistandardplatnosci.pl