Wonga Polska z tytułem Etycznej Firmy

22/03/2019

Już po raz piąty przyznano tytuły Etycznej Firmy w konkursie Pulsu Biznesu i PwC. Firmy przystępujące do konkursu muszą spełniać bardzo rygorystyczne kryteria, m.in. wyróżniać się uczciwością, przejrzystością działań biznesowych, odpowiedzialnością i zaufaniem. Wśród laureatów znalazła się Wonga Polska.

Puls Biznesu i PwC od pięciu lat promują ideę etycznego biznesu w Polsce. Według wytycznych konkursu, etyczna firma, to taka, która buduje dobre relacje zarówno z partnerami biznesowymi, jak i pomiędzy pracownikami firmy, a także z klientami. Wonga Polska została wyróżniona jako jedna z firm, dla których etyka jest kluczowym elementem działalności.

– W 2012 roku zaczynaliśmy start-up pod nazwą Wonga i już wówczas mieliśmy bardzo mocne założenie, że bycie fair wobec klientów, pracowników, kontrahentów to będzie część naszego DNA. Od blisko ośmiu lat konsekwentnie budujemy organizację opartą na uczciwości. Nasze procedury to nie są martwe dokumenty, każda z nich w pełni odzwierciedla ducha naszej firmy, to jak myślimy i jak działamy. Nasza firma bardzo dużą wagę przykłada do wysokiej kultury organizacyjnej i przejrzystej komunikacji. Jesteśmy wdzięczni za docenienie naszych starań i przyznanie tytułu Etycznej Firmy– mówi Tomasz Fedyna, członek zarządu Wonga Polska.

Wonga tworzy proste produkty, dba o szczegółową ocenę wiarygodności kredytowej klientów,  uczy także klientów finansów.

Od 2015 r. firma prowadzi portal edukacji finansowej Kapitalni.org. Platforma Kapitalni.org została stworzona w odpowiedzi na niski poziom wiedzy finansowej polskiego społeczeństwa. Jej celem jest realna i mierzalna edukacja finansowa wpływająca na zachowania i postawy konsumentów. Obecnie na platformie znajduje się 60 kursów, ścieżki edukacji finansowej dopasowane do osobowości finansowej użytkownika, a także artykuły, kalkulatory, porady ekspertów.

– Niezwykle ważny jest dla nas zwiększanie wiedzy finansowej konsumentów, dzięki której mogą świadomie zarządzać swoimi finansami. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by wiedza z zakresu planowania budżetu, ochrony danych osobowych, czy praw konsumenta była łatwo dostępna w jednym miejscu – mówi Tomasz Fedyna.

Jak zaznaczają organizatorzy konkursu, w etycznych firmach warto kupować, pracować i robić z nimi interesy. W Polsce znaczenie etyki w biznesie rosło wraz z upływem czasu i cywilizowaniem się młodej gospodarki rynkowej. Od kilku lat etyczne postępowanie ma u nas taką samą wagę jak w najbardziej rozwiniętych krajach świata, a opinia publiczna dostrzega i piętnuje wszelkie zachowania nie fair.