Badania i publikacje

Komentarz eksperta

Witold Meysztowicz
Prezes Zarządu, ComBeeNut sp. z o.o.
Wyobraź sobie spływ kajakowy pod prąd rzeki ze złamanym wiosłem. Tak mniej więcej można opisać pracę dzisiejszych kierowników projektów i dyrektorów IT. Jeżeli zarządzasz korporacyjnym zespołem programistów, których zadaniem jest dostarczenie systemów, utrzymujących całą firmę na powierzchni, czy też innym zespołem w obrębie przedsiębiorstwa, manualne procedury, niezintegrowane narzędzia, mnogość metodologii oraz rozproszeni interesariusze najprawdopodobniej doprowadzą Cię do stanu rozpaczliwej walki o zachowanie kontroli nad projektami i dostarczenie skutecznych rozwiązań biznesowych...
Kinga Rogowska
Członek Zarządu, Forum Debitum Sp. z o.o.
Przeniesienie wielu obszarów naszej aktywności do Internetu w ostatnich latach znacznie ułatwiło nam życie – to teza, z którą nikt już obecnie nie dyskutuje. Pojawiające się na rynku rozwiązania, przenoszące do Internetu funkcjonującą poza nim rzeczywistość, w swoim zamyśle mają nie tylko powiększać nasze możliwości, lecz jednocześnie tworzą wartość dodaną...
dr Mirosław A. Bieszki
Doradca ds. Ekonomicznych KPF
Dobry pomysł na długoterminowe finansowanie pilnie poszukiwany… Tak można skwitować działania Komisji Europejskiej, mające na celu pobudzenie sektora finansowego do zaangażowania się w gospodarkę realną. Wprawdzie możliwe – teoretycznie – rozwiązania tego palącego dla tworzenia miejsc pracy problemu wskazywane są przede wszystkim dla obszaru wspólnej waluty i – w konsekwencji – unii bankowej, to w kilku przypadkach naśladownictwo w Polsce jest bardzo wskazane...
Dr Katarzyna Wilk
Ekspertka CSR, Dyrektor Zarządzająca, High-Values.com
Klienci, partnerzy biznesowi i inwestorzy coraz częściej zwracają uwagę na to, czy firma, z której usług korzystają, której produkty kupują lub w którą inwestują, ma „ludzką twarz”. Szukają „zielonych etykiet” na produktach, firm cechujących się zrównoważonym rozwojem, a także postępujących etycznie. Firmy, nadużywające zaufania klientów i pracowników, eksploatujące środowisko naturalne oraz uwikłane w nieetyczne działania stają się niekonkurencyjne...
Marcin Czugan
Dyrektor Departamentu Prawno-Legislacyjnego KPF
W dotychczasowym stanie prawnym do kredytów hipotecznych stosujemy szereg regulacji o charakterze ogólnym, w tym m.in. Prawo bankowe, Kodeks cywilny. Do kredytów hipotecznych do kwoty 255.550 zł stosuje się także niektóre przepisy ustawy o kredycie konsumenckim, odnoszące się do zakresu informacji przedkontraktowej, wymogów formalnych umowy o kredyt oraz sankcji kredytu darmowego...
Tomasz Ostrowski
Doradca KPF ds. Rejestrów Kredytowych
Prowadzone od 2012 r. prace związane z oceną funkcjonowania ex post uchwalonej w 2010 r. ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych stwarzały szansę na kompleksowe zmiany w obszarze wymiany informacji dotyczących wiarygodności płatniczej przedsiębiorców i konsumentów. Efektem tych prac była m.in. Zielona Księga opublikowana przez Ministerstwo Gospodarki jesienią 2013 r.
Prof. dr hab. Włodzimierz Springer
Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Warszawski
W Hamburgu odbyła się doroczna konferencja European Coalition for Responsible Credit (ECRC), pt.: Miss-guided incentives in financial affairs? Jak zwykle wzięli w niej udział reprezentanci organizacji konsumenckich, kancelarii prawnych, środowiska naukowego, a także banków i instytucji finansowych aktywnych na rynku usług consumer finance...
dr Mirosław A. Bieszki
Doradca ds. Ekonomicznych KPF
Tak najkrótszych słowach można byłoby podsumować najnowsze wyniki badań Nielsen Automotive. Jak wynika z ankiety, skierowanej do ponad 30 tysięcy respondentów z 60 krajów, apetyty na zakup samochodu – nowego lub używanego – są wysokie. Aż 65% konsumentów na świecie deklaruje chęć zakupu samochodu w najbliższych dwóch latach. 85% twierdzi, że miłość do jazdy samochodem jest głównym motywem zakupu...
Joanna Hirsz-Kropińska
Dyrektor Generalny GoodCustomerExperience.pl
Customer Experience zawiera w sobie elementy fizyczne i emocjonalne. To suma interakcji pomiędzy klientem a organizacją. Połączenie fizycznej aktywności organizacji, stymulowanych zmysłów klienta i wywoływanych emocji. Interakcje te są intuicyjnie oceniane przez klienta względem jego oczekiwań, poprzez cały czas trwania kontaktu klient – firma i we wszystkich punktach styku klient – firma...
dr Mirosław A. Bieszki
Doradca ds. Ekonomicznych KPF
Na początek szybkie i krótkie wyjaśnienie do tytułowego pytania – nie mam na myśli lombardu, ale stopę kredytu lombardowego, którą w rozmowach fachowych zastępuje się skrótem „lombard”. A kontekstem do tak zadanego pytania jest aktualnie toczący się proces legislacyjny, który ma doprowadzić do modyfikacji Kodeksu cywilnego w kontekście ustanowienia maksymalnego poziomu odsetek za czas opóźnienia w spłacie w wysokości sześciokrotności stopy kredytu lombardowego...